استانداری خراسان جنوبی میراث فرهنگی خراسان جنوبی جواد قناعت بیرجند _ استاندار خراسان جنوبی بر تدوین و اجرای طرح ت

1402\01\09 07:02:14


طرح ویژه ترافیکی برای روزهای پایانی نوروز تدوین و اجرا شود

بیرجند _ استاندار خراسان جنوبی بر تدوین و اجرای طرح ترافیکی و ایمنی با تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای موج دوم سفرهای نوروزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت سه شنبه شب جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ستاد اجرایی سفرهای نوروزی در خراسان‌جنوبی قبل از عید جلسات خود را شروع کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کمیته‌های ذیل ستاد نیز فعالیت خود را تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهند داد، بیان‌کرد: تلاش شده نقاط ضعفی که در نوروز سال گذشته وجود داشته است، مرتفع شود. نصب سیاه چادر در نقاط حادثه خیز قناعت با اشاره به اینکه پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، میراث فرهنگی و … همگی در نوروز نهایت فعالیت خود را داشته‌اند، گفت: در ۱۸ نقطه حادثه خیز خراسان‌جنوبی سیاه چادرها و کمک‌هایی در راستای کاهش تصادفات ایجاد شد. وی اظهار کرد: متأسفانه در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از تصادفات در محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی عامل انسانی زمینه ساز وقوع حادثه بوده است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: با این وجود باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که در صورت امکان حتی جلوی یک تصادف و فوتی را بگیریم تا شاهد حوادث تلخی چون از دست دادن هم استانی‌ها و هم وطنان عزیزمان نباشیم. قناعت گفت: در اکثر آیتم‌هایی که وزارت کشور منتشر کرده، خراسان جنوبی وضعیت بسیار خوبی دارد و تنها در بخش تصادفات برون شهری و فوتی‌های ناشی از آن شرایط مطلوبی نداریم. وی با تأکید بر اینکه باید با رفع نقاط ضعف احتمالی و اصرار بر نقاط مثبت و پای کار بودن تا آخرین لحظه از افزایش بیشتر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جلوگیری کنیم، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی تا پایان روز پانزدهم فروردین باید در مسائل مرتبط با ستاد اجرایی سفرهای نوروزی پای کار باشند.

اشاره‌ای به موضوعات اولویت دار در ایام نوروز استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: بعد از موضوع مهم تلاش برای کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات، تأمین ارزاق عمومی، اسکان مسافران و ایمنی جاده از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است که نسبت به آن باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. قناعت بیان کرد: موضوع ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای نه تنها دغدغه پلیس راه بلکه باید دغدغه همه ما باشد چرا که درگذشت ۲۲ نفر از هموطنان ما در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در نوروز، فصل شادی و سرزندگی بسیار تلخ است. وی با تأکید بر اینکه همه این مسائل نافی تلاش‌های کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر نیست، گفت: دستگاه‌های اجرایی تنها متوقف به دستورالعمل‌ها نباشند بلکه هر اقدامی که در راستای کاهش تصادفات و ایمنی مدنظر است، انجام دهند.

قناعت یادآور شد: پیشنهاد من این است که برای روزهای پایانی تعطیلات از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ فروردین ماه یک طرح ویژه ترافیکی و ایمنی با همکاری اورژانس، راهداری، هلال احمر و پلیس راه تهیه و اجرا شود تا مسافران با آسودگی بیشتری به مقصد برسند. حساسیت نسبت به برخی محورها بیشتر است وی افزود: علاوه بر همه محورها باید نسبت به محورهایی چون فردوس- بشرویه، دیهوک- طبس، دیهوک راور و … حساسیت بیشتری داشته باشیم. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی خوبی که در بین دستگاه‌ها و قوای مختلف در کشور وجود دارد در سال جاری سال جدید شاهد گشایش‌های اقتصادی در امور مردم باشیم..

.


بازنشر از : مهر

استانداری خراسان جنوبی

میراث فرهنگی خراسان جنوبی

جواد قناعت



تولید کارتن و سفارش کارتن