فرمانداری شفت مهدی نقدی عفاف و حجاب شفت- فرماندار شفت با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب گف

1402\01\09 12:56:20


لزوم ارائه راهکار فرهنگی برای عفاف و حجاب در شفت

شفت- فرماندار شفت با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب گفت: متولیان فرهنگی و آموزشی راهکار فرهنگی برای امر عفاف و حجاب اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر چهارشنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در شفت، اظهار کرد: توجه به بُعد فرهنگی عفاف و حجاب بسیار اهمیت دارد که در این راستا باید برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب، افزود: متولیان فرهنگی و آموزشی باید راهکار فرهنگی برای امر عفاف و حجاب اتخاذ کنند. فرماندار شفت با تاکید بر اجرای قانون در مبحث عفاف و حجاب از سوی ادارات، بیان کرد: توجه به نص صریح قانون باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد. نقدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند کار فرهنگی است، تصریح کرد: فرهنگ سازی عفاف و حجاب از خانواده شروع می‌شود این نهاد اجتماعی نخستین بستر فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف باید در خانواده نهادینه و پرورش یابد، افزود: گرایش بی عفتی در جامعه، حاصل فردگرایی و عدم خودکنترلی و خانواده محوری است. فرماندار شفت با اشاره مزیت‌های حفظ حجاب و عفت عمومی، بیان کرد: آرامش روحی، استحکام پیوند خانوادگی و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها، حفظ شخصیّت و انسانیّت زن، رشد معنویت، نشاط و امید در خانواده و اجتماع از مصادیق رعایت حریم و پوشش است. نقدی ادامه داد: اسلام زنان و مردان را به زندگی اجتماعی، تشویق و به رفع نیازهای اجتماعی یکدیگر فرا می‌خواند، تا از این رهگذر، جامعه در مسیر تکاملی خویش حرکت کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در ادارات، افزود: با هتک حرمت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب در ادارات، نهادها و اصناف برخورد می‌شود. فرماندار شفت با بیان اینکه ادارات اقدامات عملی خود را به قرارگاه عفاف و حجاب ارائه دهند، گفت: به منظور رصد فعالیت‌های صورت گرفته در بحث عفاف و حجاب باید بازرسی از ادارات انجام شود و گزارش آن برای فرمانداری ارسال گردد. نقدی با تاکید بر رعایت قانون و انجام کار فرهنگی در کنار آن، اضافه کرد: همه ما باید در قبال قانون مسئولیت پذیر باشیم..

.


بازنشر از : مهر

فرمانداری شفت

مهدی نقدی

عفاف و حجاب



نمایندگی بوتان تهران