کشت گلخانه ای مجتمع های گلخانه ای شهرکرد شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مرغ منجمد به میز

1402\01\09 09:54:08


مرغ منجمد به میزان کافی در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مرغ منجمد به میزان کافی در استان ذخیره شده و شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح چهارشنبه در اولین جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید ما در کالاهای مختلف خوب است و جای نگرانی نباید باشد، گفت: مهم‌ترین موضوع مدیریت بازار است تا خروجی آن منجر به آرامش قابل لمس بازار و رضایت عموم و مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در تأمین کالاهای اساسی تنظیم بازاری هیچ مشکلی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم گفت: نظارت‌ها باید با کارشناسی‌های عمیق انجام شود و همچنین پیوستگی و نظارت‌ها را نیز دنبال خواهیم کرد. برزگر با اشاره به اینکه در نظارت‌ها به دنبال بررسی زنجیره‌ها هستیم بیان داشت: در نظارت در محصولات کشاورزی باید به سراغ محصولاتی رفت که قیمت آن‌ها بالاتر از قیمت تعیین شده است تا بر این اساس بتوانیم به تنظیم بازار برسیم. وی ادامه داد: حبوبات، لبنیات، روغن و نانوایی‌ها از کالاها و مراکزی هستند که باید مورد نظارت بیشتر قرار گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر پشتیبانی امور دام نگرانی در خصوص تأمین مرغ ایام پیش رو و ماه رمضان نداریم و مدیران شهرستانی با رصد جوجه ریزی در مرغداری‌ها نسبت به ادامه روند تولید گوشت مرغ پیگیر و ساعی باشند. برزگر افزود: مرغ منجمد نیز به میزان کافی در استان ذخیره شده است و شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت و حتی اگر بیش از تولیدات استان در این خطه به مرغ گرم نیاز داشته باشیم پیگیری‌هایی برای تأمین از سایر استان‌ها نیز انجام شده است که در صورت نیاز و مواقع ضروری نسبت به خرید و تأمین آن اقدام خواهد شد. وی با اشاره به اهمیت انجام مرحله داشت در کشت محصولات پاییزه نظارت و پایش و مزارع کشاورزی را از اولویتهای کاری مدیران و کارشناسان در بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به بارش مطلوب نزولات آسمانی به فضل خدا شاهد فصل زراعی موفقی در استان خواهیم بود که این امر به حد غایت رسید اگر بتوانیم بخوبی در کنار کشاورزان باشیم و با ارائه راهنمایی و مشاوره و خدمات بهره وری در واحد سطح را به حد اعلای خود برسانیم.

برزگر ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارشناسان فعال در بخش کشاورزی سال ۱۴۰۱ را با تمام فراز و نشیب‌هایش سالی موفق توأم با اندوخته‌های گرانبها و تجارب ارزشمند دانست و بیان داشت: کشت قراردادی، ابلاغ سند راهبردی الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها از مهم‌ترین برنامه‌های بیست ساله اخیر وزارت جهادکشاورزی بود که در سال ۱۴۰۱ به منصه ظهور رسید و می‌توانیم با تمام ظرفیت موجود و با پیگیری مستمر در این سه موضوع در بخش کشاورزی بیش از پیش موفق باشیم. وی در پایان ضمن تقدیر از گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در سال گذشته بویژه ایام نوروز یادآور شد: نباید بگذاریم عده‌ای سودجو با نیت سو در پی تغییر کاربری غیرمجاز و غیرقانونی اراضی کشاورزی، امنیت غذایی جامعه را برهم بزنند و باید با قاطعیت تمام با تخلفات در این زمینه برخورد کرد.. .


بازنشر از : مهر

کشت گلخانه ای

مجتمع های گلخانه ای

شهرکرد



برق و روشنایی لاله زار