مهدی بهترین شهرداری بیرجند شورای شهر بیرجند بیرجند- برای چندمین بار مشکلات ۱۴ ساله سایت صنوف آلاینده بیرجند در جل

1401\09\08 08:13:19


مشکلات سایت صنوف آلاینده ۱۴ ساله شد. کمک فرااستانی نیاز است

بیرجند- برای چندمین بار مشکلات ۱۴ ساله سایت صنوف آلاینده بیرجند در جلسه علنی شورای شهر بیرجند مطرح شد و اعضای شورا برای رفع موانعی اعم از ایجاد راه دسترسی، خواستار کمک فرا استانی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا یوسفی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی بیرجند با اشاره به مشکلات ۱۴ ساله سایت صنوف آلاینده بیرجند، بیان کرد: از دو هزار و ۷۰ قطعه زمین موجود در این سایت، هزار و ۶۳۵ قطعه زمین با کاربری کارگاهی برای صنوف آلاینده بیرجند در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند اظهار کرد: تا کنون در همه معابر اصلی جدول گذاری و آسفالت انجام شده است و در معابر فرعی با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌ها اقدامی انجام نشده است. وی میزان بدهی شهرداری را بر اساس نظر کارشناسان دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان دانست و افزود: با وجود گذشت ۹ ماه و پیگیری‌های انجام شده تاکنون رقمی از این میزان بدهی به حساب شرکت واریز نشده است. یوسفی با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به آماده سازی زمین‌های سایت صنوف آلاینده با همکاری اعضا پرداخت شده است، ادامه داد: شهرداری باید برای حل مشکلات موجود بدهی مورد نظر را پرداخت کند یا از اراضی تجاری شهرداری در سایت به میزان بدهی تهاتر شود.

وی با بیان اینکه خیابان‌ها سایت باید نامگذاری شوند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی این سایت است و تاکنون ۱۷ واحد موفق به دریافت پایان کار شده‌اند. آنالیز مشکلات طرح رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده خواستار دریافت مجوز نصب تابلو در ورودی سایت از شهرداری شد و افزود: نبود راه دسترسی یکی از مشکلات مهم سایت است که با وجود پی گیری های زیاد هنوز اقدامی در این خصوص نشده است. یوسفی انتخاب مجری برای احداث ساختمان‌های سایت را یکی از مشکلات موجود اعلام و اظهار کرد: برای انتخاب مجری نیاز به تعیین سرپرست کارگاه است که آن هم مستلزم هزینه‌های زیادی است که به دلیل نبود توجیه اقتصادی سبب امضا فروشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنوف آلاینده با بیان اینکه اداره برق از ۷۰ ترانس در نظر گرفته شده برای سایت، به علت کمبود اعتبار تنها ۱۸ ترانس را نصب کرده که این موضوع بار مالی برای صنوف دارد، گفت: صنوف مجبور به کابل کشی شده‌اند که علاوه بر هزینه کرد ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی سبب افت ولتاژ برق می‌شود. احسان نجار باشی به نبود فضای سبز در سایت اشاره و افزود: بهبود وضعیت میدان ورودی سایت، نصب تابلو در ورودی برای حل مشکل شهروندان و ایجاد ساختمان آتش نشانی با همکاری شهرداری باید انجام شود. حسن پاسبان، بازرس این شرکت از جانمایی نامناسب سایت انتقاد کرد و ادامه داد: باید همه استعلام‌های مربوط در زمان تعیین زمین سایت گرفته می‌شد و بدون توافق با معارضان، زمین مورد نظر در اختیار صنوف آلاینده قرار نمی‌گرفت.

پاسکاری مسئولان یکی از اعضای شورا با اشاره به اینکه شرکت تعاونی در جانمایی سایت دخالتی نداشته است، بیان داشت: راه و شهرسازی در این زمینه اقدام کرده است. مرتضی یزدان شناس گفت: تنها اتاق اصناف بیرجند اقدام به ایجاد سایت صنوف آلاینده کرده است که انجام آن از افتخاراتی است که بدون هیچ تخلفی انجام شده است. شهردار بیرجند تعداد قطعات صنوف آلاینده در سایت را دو هزار و ۶۷ قطعه، تعداد قطعات متعلق به شهرداری را ۳۵۳ قطعه، تعداد قراردادهای منعقد شده برای قطعات شهرداری را ۲۲۰ فقره، تعداد پروانه‌های صادره برای شهرداری و راه و شهرسازی را هزار و ۷۱ مورد و پایان کار صادر شده تاکنون را ۱۶ مورد اعلام کرد.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

به گفته مهدی بهترین، قراردادهای منعقد شده به تفکیک اصناف شامل مصنوعات فلزی ۷۲ فقره، صافکار ۴۴ فقره، مصالح ساختمانی ۵۵ فقره و تعمیرکار ۲۹ فقره است. وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری تاکنون همکاری خوبی با صنوف آلاینده داشتند، ادامه داد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ۲۵ درصدی و امسال هم تخفیف ۵۰ درصدی برای صنوف آلاینده در نظر گرفته شده است. انتظار مردم برای انتقال صنوف آلاینده بهترین با بیان اینکه شهرداری ماشین آلات سنگین و چاه آب خود را در اختیار سایت صنوف آلاینده قرار داده است، گفت: همه این اقدامات نشان دهنده عزم شورا و شهرداری برای حل مشکلات سایت است.

به گفته وی مجموع قدرالسهم شهرداری برای آماده سازی اراضی شهرداری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال توسط کارشناسان اعلام شده و شهرداری آمادگی دارد به جای پرداخت نقدی، خدمات در سایت ارائه کند. شهردار بیرجند با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۶۷ قطعه تاکنون برای هزار متر پروانه صادر شده، خواستار تسریع در انجام آن شد و افزود: مردم بیشتر خواستار انتقال صنوف تعمیرکار، صافکار و نقاش به سایت هستند. هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی راه دسترسی وی احداث راه دسترسی را یکی از مشکلات مهم سایت دانست و گفت: سه راه در شورای ترافیک برای این منظور پیشنهاد شد و یکی توسط پلیس راهور تأیید شد که احداث آن نیاز به ایجاد تقاطعی با هزینه ۷۰ میلیارد تومانی دارد که با تملک اراضی مستثنیات در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان ایجاد راه دسترسی هزینه دارد.

وی پرداخت این هزینه را خارج از توان شهر و استان دانست و افزود: دستگاه‌های فرا استانی باید در این خصوص ورود کنند و در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور هم اعتباری برای آن پیش بینی شود. وی برای ایجاد فضای سبز و آتش نشانی در زمان مناسب قول داد و افزود: در حال حاضر تنها ۱۶ پایان کار گرفته شده و هرچه کار پیش رود شهرداری هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد. عباس سروری، عضو شورا هم گفت: با توجه به بودجه شهرداری پرداخت هزینه ۲۸ میلیارد ریالی برای شهرداری و شورا توجیه ندارد و باید مسئولان استانی و کشوری برای رفع این مشکل اقدام کنند.

مرتضی یزدان شناس دیگر عضو شورا شهر خواستار اجرای فاز ۲ و ۳ این پروژه به موازات فاز اول شد و ادامه داد: به دلیل کمبود فضا همه صنوف آلاینده نمی‌توانند به فاز اول منتقل شوند که این موضوع سبب ایجاد رقابت ناسالم و مشکلاتی برای شهروندان و صنوف خواهد شد. فرید فروزانفر، دیگر عضو شورا به وجود جاذبه در خیابان عدل برای صنوف اشاره کرد و گفت: این موضوع عدم استقبال صنوف برای انتقال از داخل شهر به سایت را به دنبال داشته و باید برای اجرای فاز ۲ و ۳ زمین مناسبی در نظر گرفته شود. رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: حل این مشکلات باید با حضور هیأت رئیسه شرکت صنوف آلاینده در کمیسیون عمران بررسی شود.

رضا حسنی صفت اظهار کرد: برای اجرای فازهای بعدی سایت صنوف آلاینده شورا و شهرداری آماده همکاری هستند.. .


بازنشر از : مهر

مهدی بهترین

شهرداری بیرجند

شورای شهر بیرجند



برق و روشنایی لاله زار