فرج الله فتح الله پور سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تنش آبی ساری- رئیس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی

1402\01\17 09:00:23


نیازمند برنامه جامع برای رفع تنش آبی در مازندران هستیم

ساری- رئیس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب اظهار داشت: رفع تنش آبی نیازمند برنامه ریزی جامع است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور صبح پنجشنبه در هماهنگی مقابله با تنش آبی استان با اظهار این کخ مسئله تنش آبی در سال‌های گذشته نیز در استان رخ داده است افزود: ما از ابتدای سال باید برای رفع مسئله تنش آبی برنامه ریزی کنیم.

وی با اظهار اینکه ۸۷ تا ۹۲ درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است، افزود: در حوزه مصرف آب شرب نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم ورفع نیازهای جمعیت شناور بسیار مهم است و باید در این حوزه نیز برنامه نویسی جامعی داشته باشیم زیرا اکنون نیست برای تأمین آب شرب در برخی از مناطق با مشکل روبرو هستیم. وی اضافه کرد یکی از راهکارهای این است که از منابع استانی برای رفع بحران تنش آبی در استان استفاده کنیم و علاوه بر این باید منابع مورد نیاز را در قالب اعتبارات ملی تأمین کنیم حیدر داوودیان مدیرعامل آب منطقه مازندران نیز با اظهار اینکه امسال در وضعیت خشکسالی قرار داریم تصریح کرد: در زمینه بارندگی، وضعیت بارندگی نزدیک به ۳۵ درصد نسبت به اسفند سال قبل عقب افتادگی داریم و آورده‌های رودخانه‌ها نیز نزدیک ۶۵ درصد نسبت به سنوات گذشته با کاهش روبور شده است. وی با اشاره به افزایش بارندگی در فروردین امسال اظهار داشت: این اتفاق سبب جریان عقب ماندگی‌ها در حوزه بارندگی از ۳۵ به ۲۸ درصد و آورده رودخانه‌ها از ۶۵ به ۵۵ درصد شده است اما با این حال نمی‌تواند مسال را جبران کند از این رو نیازمند برنامه ریزی جامع برای حل مشکلات هستیم..

.


بازنشر از : مهر

فرج الله فتح الله پور

سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران

تنش آبی



تعمیر پکیج دیواری