سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بارش باران اراک-هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:بررسی آخرین خروجی مدل‌ه

1402\01\09 07:08:12


ورود یک سامانه بارشی با هسته سرد از روز جمعه

اراک-هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی حاکی از ورود یک سامانه بارشی با هسته سرد از روز جمعه از مناطق شمال غرب به کشور است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: مطابق بررسی‌ها طی امروز به دلیل وجود ناپایداری‌های همرفتی گاهی رشد ابر و رگبارهای پراکنده و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان استان عمدتاً صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در روز پنجشنبه سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان نسبتاً شدید خواهد بود. بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی حاکی از ورود یک سامانه بارشی با هسته سرد از روز جمعه از مناطق شمال غرب به کشور است.

بر اساس خروجی فعلی مدل‌ها این سامانه در ساعاتی از بعدازظهر تا اواخر وقت جمعه موجب رشد ابر و احتمال رگبار باران و در ارتفاعات احتمال رگبار برف در استان خواهد شد. همچنین سرعت وزش باد در طی روزهای جمعه و شنبه شدید خواهد بود. به دلیل هسته سرد این سامانه و ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی دمای هوا از جمعه شب روند کاهشی خواهد یافت و طی روزهای ابتدای هفته آتی بطور محسوسی کاهش خواهد یافت که می‌تواند منجر به خسارت به باغات استان شود..

.


بازنشر از : مهر

سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان مرکزی

بارش باران



چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی