دادستان همدان حسن خانجانی همدان همدان-دادستان همدان گفت: وضع کنونی جامعه در حوزه عفاف و حجاب نشأت گرفته از کم کار

1402\01\09 07:09:04


وضع کنونی جامعه در حوزه عفاف و حجاب ناشی از کم کاری فرهنگی است

همدان-دادستان همدان گفت: وضع کنونی جامعه در حوزه عفاف و حجاب نشأت گرفته از کم کاری‌های فرهنگی در سال‌های گذشته است.

حسن خانجانی موقر در ادامه دیدارهای مردمی و حضور در محلات به ویژه در ماه مبارک رمضان، به همراه معاونان خود در مسجد حضرت مهدی (عج) شهرک بهشتی همدان حاضر و پاسخگوی درخواست‌ها و مطالبات مردم این منطقه شد.

وی وضع کنونی جامعه در حوزه عفاف و حجاب را نشأت گرفته از کم کاری‌های فرهنگی در سال‌های گذشته دانست و اظهار کرد: آنچه که امروز آسیب دیده، جنبه اعتقادی و باورهای دینی مردم است که تنها با برخوردهای قهری قابل اصلاح نیست. وی در حاشیه این دیدار، با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم به عنوان ولی نعمتان نظام است، گفت: این روزها گلایه مندی ها از عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه و برخورد با هنجارشکنان، جز بیشترین درخواست‌های مردمی است؛ دستگاه قضائی مطابق با قانون در این بخش، کارها را پیش برده، اما باید بدانیم که در اصل وضع کنونی پیش آمده نشأت گرفته از کم کاری‌های متعدد در حوزه فرهنگی در سال‌های گذشته است. این مقام مسؤول قضائی تصریح کرد: آنچه که امروز آسیب دیده، جنبه اعتقادی و باورهای دینی مردم است که تنها با برخوردهای قهری قابل اصلاح نیست.

خانجانی موقر با تأکید بر اینکه حیا و عفت در جامعه باید به شکلی اصولی بازسازی شود، عنوان کرد: برای رهایی از معضل بدحجابی و بی حجابی نیاز به تغییرات، اقدامات و برنامه ریزی های زیربنایی برای بازسازی باورها و ارزش‌های دینی در جامعه داریم. وی با اشاره به اینکه این روزها به مانند گذشته نوجوانان و جوانان ما در مساجد حضور ندارند، گفت: این در حالی است که کارکرد مساجد نباید تنها منتهی به اقامه نماز شود، بلکه ائمه جماعات با حضور بیشتر در مساجد و استمرار بر این امر، با ایده‌های خلاقانه جوانان را به درس، بحث و موعظه در این مکان به منظور آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ارتقای اطلاعات دینی جذب کنند. دادستان همدان با انتقاد از کمبود و یا بعضاً نبود فعالیت‌های فرهنگی نو و جذاب در مساجد، تصریح کرد: برای بازسازی اعتقادات دینی و تثبیت ارزش‌ها، علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، ضروری است تا هم مجلس برای رفع نقص و یا وضع قوانین جامع‌تر پای کار بیاید و هم دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فرهنگی برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

خانجانی موقر همچنین درباره اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در این زمینه نیز آمران به معروف و ناهیان منکر باید در ابتدا شاخصه‌ها و نحوه صحیح این دو واجب را بشناسند و بعد اجرایی کنند. وی تصریح کرد: شرایط صحیح انجام امر به معروف و نهی از منکر در رساله عملی آمده و انتظار می‌رود آنانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند با منطقی صحیح و هنرمندانه در این امر کوشا باشند، همان گونه که توصیه رهبر انقلاب بر این است که در باب انجام این دو امر الهی، بگویید و بروید و منتظر نتیجه نباشید.. .


بازنشر از : مهر

دادستان همدان

حسن خانجانی

همدان



نمایندگی بوتان تهران