مرتضی ذاکریان اقتصاد تسهیلات اشتغالزایی اداره کل امور اقتصا بیرجند- مدیرکل امور

1402\01\08 19:55:06


پرداخت ۹۶۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین آمار از محل بند الف تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی ۹۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار، مهر مرتضی ذاکریان بعدازظهر سه شنبه در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به حمایت‌های مجموعه قضائی از بخش اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای مجموعه امور اقتصادی و دارایی استان رخ داد که مهمترین آن سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خراسان جنوبی بعد از گذشت بیش از یک دهه بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در این سفر برخی از مسائل که از طریق بروکراسی‌های معمول قابل حل نبود را پیگیری و مجوز آن را أخذ کردیم، اظهار کرد: نمونه آن بحث مجوز بازگشایی بازارچه دوکوهانه نهبندان بود که در حوزه اقتصادی مجوز اخذ شد و امیدواریم با پیگیری سایر حوزه‌های ذیربط به زودی عملیاتی شود. ذاکریان ادامه داد: برای بازگشایی دوکوهانه از نظر وزارت اقتصاد مشکل خاصی وجود ندارد و طرف افغانستانی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. اشتغال آفرینی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ وی در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان هم گفت: علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها توانستیم از این محل پرداخت‌های بسیار خوبی به فعالان اقتصادی داشته باشیم که در ایجاد مشاغل جدید و یا تثبیت مشاغل گذشته بسیار نقش آفرین بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق آخرین آمار از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی ۹۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و ۳۴۸ طرح پرداخت شده است. به گفته وی تعهد اشتغال و تثبیت شغل این طرح‌ها چهار هزار و ۵۲۳ نفر بوده است. ذاکریان با تأکید بر اینکه ایجاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در خراسان جنوبی از دیگر اتفاقات خوب در سال ۱۴۰۱ بود، افزود: ایجاد این صندوق تا حد زیادی می‌تواند در کاهش آلام رنج دیدگان در حوادث نقش آفرین باشد.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

وی با اشاره به ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که در صورت اتفاقات (سیل، زلزله، سونامی، رانش زمین و گرد و غبار و طوفان) کمک کننده خواهد بود، گفت: در صورت وقوع این حوادث طبیعی تا سقف ۳۰ میلیون به ازای هر اشتراک قانونی برق امکان پرداخت داریم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه این صندوق نیاز به چارت سازمانی داریم ولی اکنون باید از ظرفیت‌های فعلی نیروی انسانی استفاده کنیم. اطلس سرمایه گذاری یک فرایند علمی و بی طرفانه است ذاکریان با بیان اینکه از دیگر اتفاقات در سال ۱۴۰۱ موضوع اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی بود، بیان کرد: در زمینه تحقق شعار سال علاوه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و اجتماعی باید از ظرفیت‌های انسانی نیز استفاده کنیم چرا که این سه عنصر در واقع مکمل همدیگر هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با تدوین اطلس سرمایه گذاری امر تسهیل سرمایه گذاری در استان را پیگیری کردیم، گفت: اطلس سرمایه گذاری یک فرایند علمی و بی طرفانه است و سرمایه گذار در پیچ و خم ادارات و در بین برخی تنگ نظری‌ها و اعمال سلایق شخصی سردرگم نخواهد شد. ذاکریان افزود: در بودجه ۱۴۰۱ برای درآمدهای خراسان جنوبی نسبت به سال قبل ۱۱۲ درصد رشد در نظر گرفته شده بود که این آمار در میانگین کشوری ۷۱ درصد بود، در حالی که این میزان رشد اقتصادی و تولیدی را در استان شاهد نبودیم. وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این موضوع برای بودجه سال جاری تا حد زیادی رفع شد، یادآور شد: در بودجه سال جاری میانگین رشد درآمدها در کشور ۴۴ درصد و در خراسان جنوبی ۲۲ درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: در مجموع سال ۱۴۰۱ برای مجموعه اقتصادی خراسان جنوبی سالی همراه با موفقیت بود.. .


بازنشر از : مهر

مرتضی ذاکریان

اقتصاد

تسهیلات اشتغالزایی

اداره کل امور اقتصا



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر