میراث فرهنگی خراسان جنوبی موزه بیرجند بیرجند- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت:

1402\01\08 10:54:40


۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند

بیرجند- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ششم فروردین در مجموع ۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید بهفر نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح ستاد خدمات سفر نوروزی خراسان جنوبی تا پایان روز ششم فروردین در مجموع ۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از بیشترین بازدید از موزه‌ها مربوط به باغ و عمارت اکبریه بوده است، بیان کرد: چهار هزار و ۳۳۵ نفر از موزه‌های باغ اکبریه بیرجند بازدید کردند. بهفرنژاد ادامه داد: البته آمار بازدید از خود باغ و عمارت اکبریه شهرستان بیرجند بیش از این آمار است چرا که برخی از افراد تنها از باغ و عمارت دیدن می‌کنند و بازدیدی از موزه‌ها ندارند. وی افزود: در خراسان جنوبی تعداد ۱۰ موزه تحت مدیریت میراث فرهنگی استان قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از ۱۰ موزه تعداد سه موزه در شهرستان بیرجند قرار دارد، ادامه داد: سه موزه نیز در قاین قرار دارد و شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه و سرایان نیز هر کدام یک موزه تحت مدیریت میراث استان دارند. بهفرنژاد یادآورشد: آمار مطرح شده مربوط به بازدید از موزه‌های تحت مدیریت میراث استان است و در خراسان جنوبی موزه‌هایی نیز در اختیار بخش خصوصی است که آنها نیز بازدید کننده‌های زیادی در ایام نوروز ۱۴۰۲ تا امروز داشته‌اند. وی افزود: به عنوان مثال در بیرجند موزه عروسک‌ها و منسوجات سنتی بیرجند در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که دو خانه تاریخی شهر واقع شده است..

.


بازنشر از : مهر

میراث فرهنگی خراسان جنوبی

موزه

بیرجند



تعمیر پکیج دیواری