میراث فرهنگی خراسان جنوبی گردشگری بیرجند بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند گفت: از ابت

1402\01\09 07:02:14


۲۷ هزار و ۱۲۵ نفر از جاذبه‌های گردشگری بیرجند بازدید کردند

بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند گفت: از ابتدای طرح نوروزی ستاد خدمات سفر تا ابتدای روز ششم فروردین ماه ۲۷ هزار و ۱۲۵ از جاذبه‌های گردشگری بیرجند بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جنتی‌فر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیرجند از جمله شهرستان‌های خراسان جنوبی است که یکی از میراث جهانی ثبت شده یعنی باغ جهانی اکبریه را در خود جای داده است و علاوه بر آن باغ‌های زیبای دیگری چون باغ و عمارت رحیم آباد نیز برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند در زمینه اقامت در شهرستان بیرجند بیان‌کرد: از ابتدای طرح نوروزی ستاد خدمات سفر تا ابتدای روز ششم فروردین ماه آمار اقامت رسمی گردشگران در شهر بیرجند سه هزار و ۳۷۸ نفر و به صورت غیر رسمی دو هزار و ۶۵۷ نفر است. جنتی فر با بیان اینکه در مجموع میزان اقامت در شهر بیرجند ۶ هزار و ۳۵ نفر ثبت شده است، گفت: آمار رسمی مربوط به کسانی است که در هتل‌ها، مهمانپذیرها و … اسکان داشته‌اند و آمار غیر رسمی مربوط به افرادی است که در بقاع متبرکه، خانه مسافرها، پارک‌ها و کمپ‌های موقت اقامت داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه در همین بازه زمانی میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر بیرجند به ۲۷ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است، افزود: بیشترین بازدید مربوط با میراث جهانی باغ و عمارت اکبریه بوده است..

.


بازنشر از : مهر

میراث فرهنگی خراسان جنوبی

گردشگری

بیرجند



قفسه فلزی - قفسه انبار