رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی موسوم به «گاندو» خبر داد.

1403\02\01 11:34:08


دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی موسوم به «گاندو» خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند اظهار داشت: در راستای مبارزه بی‌امان با خرید و فروش مواد مخدر در بستر فضای مجازی و بر اساس رصدهای انجام شده در شبکه‌های اجتماعی، پیج اینستاگرامی به نشانی معلوم که کاربر آن اقدام به فعالیت گسترده مجرمانه در زمینه تبلیغ و فروش کوکائین می‌کرد، شناسایی شد.

سردار کاکاوند ادامه داد: به لحاظ حساسیت و وسعت اقدامات مجرمانه کاربر موصوف، پس از شناسایی هویت واقعی وی توسط مرکز اطلاعات فضای مجازی این پلیس، مشخص شد این فرد از اراذل و اوباش تهران است و با نام مستعار، در تهیه مواد مخدر کوکائین از غرب کشور و توزیع آن در شهر تهران، فعالیت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی کامل بر فعالیت مجرمانه سرکرده فوق، محل سکونت، پاتوق و محل نگهداری مواد مخدر مورد اشاره در شرق شهر تهران شناسایی می‌گیرد؛ بنابراین پس از انجام هماهنگی با مراجع قضایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موسوم به «گاندو»، نامبرده دستگیر و در مواجهه با متهم حدود ۲ کیلوگرم کوکائین جاساز شده و ۲ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۲ عدد فشنگ جنگی، از نامبرده کشف و پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به رصد شبانه ‌روزی اقدامات مجرمان و سودجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط افسران متخصص پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۳۴ قانون مجازات اسلامی؛ ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است؛ پس به افرادی که در فضای مجازی اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند هشدار می دهیم که پلیس با رصد دقیق و لحظه‌ای فضای مجازی اجازه هیچ گونه فعالیت مجرمانه‌ای را به مخلان نظم و امنیت را نمی‌دهد.

.

.


بازنشر از : منبع: ایرنا



تولید کارتن و سفارش کارتن