در دنیای امروزی گیمر بودن کار راحتی نیست

1403\01\04 23:18:09


روش‌های خرید ارزان بازی‌ها چگونه می‌توانیم ارزان بازی کنیم؟

در دنیای امروزی گیمر بودن کار راحتی نیست

در دنیای امروزی گیمر بودن کار راحتی نیست.

با توجه به اتفاق‌هایی که اخیراً در دنیای گیمینگ افتاده و شرایط خاصی که پیش آمده می‌توان گفت که دنیای بازی‌های ویدئویی با مشکلات بسیار زیادی روبرو است و خرید ارزان بازی بسیار دشوار شده است. با این حال این زمینه از سرگرمی همچنان یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده و افراد زیادی به دنبال آن هستند که به یک گیمر تبدیل شوند.

نکته جالب اینجاست که قیمت بازی و کنسول‌ها در دنیا هم افزایش پیدا کرده است. به این شکل که با ورود به نسل ۹ ما شاهد افزایش قیمت در میان بازی های مختلف بودیم و بازی ها از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش قیمت داشتند.

از طرفی قیمت کنسول‌ها نیز بیشتر شد و باعث شد که دسترسی افراد به آن‌ها کمتر شود.

در کنار افزایش قیمت کنسول‌ها ما نباید شرایط داخل کشور را نیز نادیده بگیریم. با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران در این سال‌های اخیر، کنسول‌ها قیمت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند که باعث شده بازی کردن برای بسیاری از افراد به یک آرزو یا حداقل یک سرگرمی بسیار گران تبدیل شود. هرچند همیشه می‌گویند که محدودیت همواره خلاقیت می‌آورد.

اینجاست که گیمرهای داخل ایران همواره به دنبال راه‌های دسترسی به بازی‌های ارزان‌تر هستند. در نتیجه راه‌های مختلفی برای خرید ارزان قیمت بازی‌ها هستند. حال برخی از این روش‌ها قانونی بوده و برخی هم غیرقانونی هستند.

در این متن ما به راه‌های تجربه ارزان قیمت بازی‌ها اشاره خواهیم کرد.

با این روش‌ها می توانید به عناوین مختلف دسترسی پیدا کرده و هزینه کامل یک بازی را پرداخت نکنید.


روش‌های خرید و تجربه ارزان بازی‌ها


خرید و فروش دیسک بازی

متن را با کلاسیک‌ترین روش تجربه ارزان قیمت بازی‌ها شروع می کنیم. اگر شما استراتژی خوبی داشته باشید، خرید و فروش دیسک می‌تواند یکی از بهترین راه‌های تجربه عناوین مختلف باشد. در ایران قیمت دیسک‌های بازی نسبتاً خوب است.

همینطور اینکه بازار خوبی هم دارد به دلیل اینکه طرفداران تجربه کلاسیک بازی زیاد هستند و برخی افراد به دنبال ساختن یک کلکسیون هستند.

بازار دیسک بازی در گذشته هم بهتر بود. زمانی که شما ۲۲۰ هزار تومن برای یک بازی جدید پرداخت کرده و پس از آن می‌توانستید به راحتی آن را با ضرر بسیار کم فروخته و یک بازی دیگر تهیه کنید. حال وضعیت کمی دشوارتر و البته گران‌تر است.

دیسک‌های بازی اکثراً بالای یک میلیون تومان قیمت داشته که باعث می‌شود افراد کمتری به سمت خرید آن‌ها بروند.

گیمینگ ارزان

دیسک‌های بازی به طور کلی زیبایی خاصی دارند و شرکت‌های سازنده نیز تمرکز زیادی روی طراحی آن‌ها داشتند. برای مثال برخی از این دیسک‌ها دارای پوشش دو رویه بودند تا خریداران بتوانند هر کدام را که می‌خواهند انتخاب کنند.

/*/

با این حال اگر شما بتوانید یک بازار خوب برای دیسک پیدا کنید می توانید یک بازی را خریداری کرده و پس از تجربه به سرعت آن را بفروشید. نکته اینجاست که بهتر است برای شروع با عناوین روز کار را آغاز کنید.

این عناوین ارزش بیشتر و قیمت بالاتری دارند. همینطور اینکه کار را با بازی‌های با کیفیت و چند ساله آغاز کنید. برای مثال بازی‌هایی مثل کال آو دیوتی (Call of Duty) که به صورت سالانه عرضه می‌شوند، ارزش خود را به سرعت از دست می‌دهند.

از طرفی تجربه نشان داده که بازی‌های انحصاری سونی نیز به صورت ناگهانی قیمت خود را از دست داده و در نتیجه بهتر است برای این کار انتخاب نشوند. یک انتخاب خوب می‌تواند عنوانی مثل جی‌تی‌ای ۶ (GTA 6) باشد. زمانی که این بازی عرضه شود تا مدت‌ها ارزش قیمتی خود را نگه خواهد داشت و یک انتخاب خوب برای شروع تجارت دیسک است.

نکته قابل توجه اینجاست که تجارت دیسک در دنیای کامپیوتر معنای چندانی ندارد.

چندین سال است که بازی‌های کامپیوتر به صورت اصل وارد ایران نمی‌شوند و اکثر لپتاپ‌ها و کامپیوترها هم درایو نوری ندارند. در نتیجه اگر یک گیمر با کامپیوتر هستید، بهتر است به روش‌های دیگری توجه کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

خرید اشتراک

یکی از بهترین راه‌های تجربه بازی ارزان قیمت خرید اشتراک‌های مختلف است. در دنیای گیمینگ موارد بسیار زیادی از اشتراک وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و به عناوین مختلف دسترسی پیدا کنند.

بهترین مثال آن اشتراک گیم پس (Game Pass) مایکروسافت و پلاس (Playstation Plus) سونی هستند.

گیم پس بهترین اشتراک برای گیمینگ

در حال حاضر بیشتر بحث خرید اشتراک گیم‌پس مطرح است پس تمرکز را روی آن می‌گذاریم. در سال گذشته هم تعدادی از بهترین بازی‌های گیم‌پس را که در تعطیلات عید می‌توانید تجربه کنید، معرفی کرده بودیم. گیم‌پس به صورت متمرکز برای کنسول های ایکس‌باکس وجود دارد ولی برای کامپیوتر هم قابل خریداری است.

نکته جالب اینجاست که اگر شما گیم پس را به تنهایی خریداری کنید هم ارزش بسیار زیادی دارد ولی یک راه بهتر هم وجود دارد.

اگر شما به خوبی بگردید متوجه خواهید شد که اکانت‌های گیم‌پس به صورت ظرفیتی فروخته می‌شوند. به این شکل که هر اکانت گیم‌پس دارای ۴ حالت مختلف است. این حالت‌ها به شرح زیر هستند:

  • ظرفیت کامل: به این شکل که شما به طور کامل اشتراک را در اختیار داشته و این اشتراک روی اکانت شما فعال خواهد شد.

    طبیعتاً این اشتراک قیمت بسیار بیشتری نسبت به موارد دیگر دارد.

  • ظرفیت هوم: ظرفیت هوم بهترین انتخاب است. این ظرفیت به شما اجازه می‌دهد که اکانت را در دستگاه خود وارد کرده و آن را به شکل هوم در بیاورید. پس از آن شما برای استفاده از این اشتراک نیازی به وارد شدن به اکانت نداشته و حتی نیاز به اینترنت هم برای استفاده از محتوای موجود در آن نخواهید داشت.
  • ظرفیت سوییچ: ظرفیت سوییچ به این شکل است که برای استفاده از آن شما باید یکبار وارد اکانت شده و Sign In کنید.

    پس از آن شما می‌توانید از محتوای آن استفاده کنید. پس نسخه سوییچ نیاز به اینترنت دارد.

  • ظرفیت کامپیوتر: این ظرفیت از اکانت قیمت بسیار کمی داشته و با این حال ارزش زیادی دارد. مشکل اینجاست که برای استفاده از این اشتراک باید شما یک اکانت کاملاً جداگانه با این اکانت در کامپیوتر خود ساخته و از گیم پس در آن استفاده کنید.

    به طور کلی به دلیل دردسری که دارد کمتر کسی به سمت ظرفیت کامپیوتر گیم پس می رود ولی این اشتراک ارزش بسیار زیادی داشته و قیمت خیلی کمی هم دارد.

خرید ارزان بازی با گیم پس

ایکس‌باکس روی سرویس گیم‌پس تمرکز بسیار زیادی داشته و حتی می‌توان گفت که دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت نیز با تمرکز روی گیم‌پس طراحی شدند.

/*/

وضعیت برای اشتراک پلاس هم به همین شکل است. به این معنا که شما با ظرفیت‌های مختلفی از یک اکانت روبرو هستید ولی نام آن‌ها متفاوت است. به این شکل که ظرفیت ۱ همان نسخه کامل و دسترسی کامل به اکانت است.

ظرفیت ۲ مشابه هوم است و ظرفیت ۳ نیز مشابه سوییچ است. اکنون که اوقات فراغتی پیدا شده، شما می‌توانید بهترین بازی‌های پلی‌استیشن پلاس را در تعطیلات عید تجربه کنید.

پس در کل راه‌های بسیار زیادی برای خرید اشتراک با قیمت بسیار پایین وجود دارد. در دنیای گیمینگ اشتراک‌های دیگری هم مثل اشتراک شرکت الکترونیک آرتز، یوبیسافت و حتی بلیزارد هم در دنیای گیمینگ وجود دارد.

نکته اینجاست که این اشتراک‌ها بیشتر روی عناوین خود این شرکت‌ها تمرکز داشته و در نتیجه دسترسی شما را محدود خواهند کرد. در حال حاضر بهترین اشتراک گیمینگ گیم‌پس بوده که دارای عناوین بسیار زیادی است و بعضی از بازی‌ها هم از روز اول روی این اشتراک حضور دارند.

خرید ظرفیتی بازی

مانند ماجرایی که در زمینه اشتراک وجود دارد، شما می‌توانید بازی‌ها را نیز به شکل ظرفیتی خریداری کنید. به این شکل که شما یک بازی را به شکل یک اکانت خریداری کرده و امکان دارد که آن را صورت هوم یا سوییچ دریافت کنید.

در نتیجه یک نفر دیگر نیز این بازی را با شرایط متفاوتی تجربه خواهد کرد.

بحث خرید ظرفیتی بازی چندین سال است که در دنیای گیمینگ وجود دارد و در حال حاضر نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. به حدی که فروشگاه‌ها و صفحه‌های مختلف در دنیای مجازی به دنبال خرید و فروش این اکانت‌ها هستند. شرایط خرید ظرفیتی بازی‌ها نیز مشابه اکانت است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

به این شکل که وضعیت هوم و سوییچ در کنار حالت ظرفیت ۱، ۲ و ۳ برای بازی‌ها هم وجود دارد.

تنها نکته اینجاست که شما می‌توانید اکانت بازی خود را به راحتی بفروشید. این در صورتی است که قابلیت فروش اکانت‌های اشتراک مثل گیم‌پس وجود ندارد. یعنی یک بار که شما آن را خریداری کنید باید تا آخر آن را مصرف کنید و روی دستگاه شما وجود خواهد داشت.

شاید بتوان گفت که بهترین راه خرید قانونی بازی، خرید آن به صورت ظرفیتی است. به همین دلیل فروشگاه‌های مختلفی در اینترنت برای خرید این عناوین وجود دارند و شما می توانید به راحتی به بازی‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را خریداری کنید.

گیمینگ ارزان

نکته مثبت در کنسول‌های امروزی این است که شما می‌توانید چندین اکانت مختلف را روی دستگاه داشته باشید و به راحتی میان آن‌ها جابجا شوید.

/*/

چه اکانتی را نباید خریداری کنیم؟

در میان اکانت‌هایی که در دنیای ظرفیتی وجود دارد، تعدادی را شما اصلاً نباید خریداری کنید. مورد اول اکانت‌های هکی است.

اکانت های هکی در اصل اکانت های افراد دیگری است که به صورت غیرقانونی افراد به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند. نکته اینجاست که این اکانت‌ها اصلاً امن نیستند و به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنید. سونی یا مایکروسافت اگر متوجه استفاده شما از اکانت هکی بشوند، کنسول شما را به طور کامل بن (Ban) کرده و شما با دردسر بسیار زیادی روبرو خواهید شد.

مورد بعدی اکانت‌های ظرفیت آفلاین است.

از لحاظ قیمتی این نسخه از اکانت‌ها ارزش بسیار زیادی دارد ولی مشکل اینجاست که اگر شما به اینترنت متصل شوید دردسر بسیار زیادی برای شما دارد. همینطور اینکه برای مدت زیادی کنسول شما به اینترنت متصل نبوده و شما امکانات بسیار زیادی را از دست خواهید داد. مخصوصاً اینکه دستگاه‌های امروزی تمام تلاش خود را می‌کنند که به اینترنت متصل شوند در نتیجه امکان دارد که شما فراموش کنید و به اینترنت متصل شوید و با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوید.

چگونه در کامپیوتر تجربه ارزان قیمت بازی ها را داشته باشیم؟

گیمینگ ارزان قیمت در کامپیوتر با کنسول تفاوت زیادی دارد.

به دلیل اینکه بحث اکانت ظرفیتی در دنیای گیمینگ روی کامپیوتر معنای چندانی نداشته و کاربران کامپیوتر راه‌های بهتری برای این کار سراغ دارند. فروشگاه اصلی خرید بازی دیجیتال برای کامپیوتر استیم است و به همین دلیل تمامی راه‌های معرفی شده خطاب به این فروشگاه است.

استیم سیاست بسیار جالبی از لحاظ قیمت‌گذاری دارد. به این شکل که قیمت‌گذاری بازی‌ها در این فروشگاه بر اساس اقتصاد یک کشور است.

یعنی قیمت یک بازی در آمریکا با چیزی که در کشوری مثل ترکیه است تفاوت دارد. البته شرایط کمی تغییر کرده که در ادامه توضیح خواهیم داد ولی روند کلی به این شکل است.

حال شما باید در سایت های مختلف بگردید و تلاش کنید که کشورهایی را پیدا کنید که قیمت بازی در آن ها کمتر است. سپس منطقه اکانت خود را به آن کشور تغییر داده و بازی را با قیمت بسیار پایین‌تر دریافت کنید.

همینطور اینکه این بازی به طور کامل قانونی است و هیچ ضرری به شرکت سازنده وارد نمی‌کند.

گیمینگ ارزان

در حال حاضر می‌توان گفت که فروشگاه پیشفرض خرید بازی در کامپیوتر استیم است که باعث می‌شود طرفداران بسیار زیادی در این پلتفرم داشته باشد.

/*/

در گذشته دو کشور آرژانتین و ترکیه طرفداران بسیار زیادی در این زمینه داشتند. به این شکل که قیمت‌های این دو کشور بسیار پایین بوده و استقبال خیلی خوبی از آن می‌شد. حال مشکل اینجاست که از این روش به حدی استقبال شد که توجه استیم را به خود جلب کرده و این شرکت ولو (Valve) تصمیم گرفت در آن تغییر ایجاد کند.

به این شکل که سیاست قیمت گذاری در این دو کشور مانند مناطق دیگر شده و در نتیجه خرید از آن‌ها چندان به صرفه نیست.

در نتیجه شما باید به دنبال گزینه‌های بهتر و کشورهای دیگر باشید. راهنماهای بسیاری در اینترنت برای این موضوع وجود دارد و می‌توانید از همه آن‌ها برای خرید بازی با قیمت مناسب استفاده کنید. دقت کنید که با توجه به سیاست جدید استیم اختلاف قیمت چندان زیاد نیست ولی با توجه به قیمت دلار در داخل ایران همین اختلاف کم هم می‌تواند منجر به ارزان‌تر شدن قیمت یک بازی به مقدار زیادی بشود.

در زمینه فروشگاه اپیک این ماجرا وجود ندارد.

به این شکل که در این فروشگاه قیمت‌ها کاملاً ثابت بوده و میان مناطق مختلف تفاوت چندانی وجود ندارد. با این حال این فروشگاه یک نکته مثبت دارد. به این شکل که به صورت هفتگی عناوین مختلفی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در نتیجه شما می‌توانید بازی‌های بسیار خوبی را از این فروشگاه دریافت کنید. در نتیجه تلاش کنید هر هفته به اپیک سر بزنید و بازی‌های رایگان هفته را انتخاب کنید.

ماجرای بازی‌های هک شده و غیرقانونی

با توجه به وضعیت فعلی عناوین بسیار زیادی به صورت هکی در دسترس کاربران هستند. برای مثال شما اگر یک هفته صبر کنید می‌توانید از سایت‌های مختلف به صورت رایگان بازی‌های مختلف را دانلود کرده و لذت ببرید.

حال بحث اینجاست که این بازی‌های هکی مشکلات زیادی دارند که باعث می‌شود چندان به صرفه نباشند.

اول از همه بحث اخلاقی است. یک شرکت مدت زیادی را برای ساخت یک بازی می‌گذارد و دانلود غیرقانونی و هکی یک بازی می‌تواند آسیب زیادی به شرکت وارد کند. مورد دوم بحث آنلاین است.

شما نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را به صورت هکی دانلود کنید و با توجه به اینکه اکثر بازی‌های امروزی نیاز به اینترنت دارند، شما با محدودیت زیادی روبرو هستید.

گیمینگ ارزان - خرید ارزان بازی

سایبرپانک از عناوینی بود که به سرعت هک شد ولی مشکل اینجا بود که بازی دارای ایرادات بسیار زیادی بود و در نتیجه دانلود هکی آن در دوران اولیه اصلاً به نفع کاربران نبود.

/*/

مورد دیگر بحث به‌روزرسانی است. اکثر بازی‌ها پس از عرضه به‌روزرسانی‌های زیادی دارند که کیفیت بازی را بهتر کرده و محتوای بیشتری به آن اضافه می‌کنند. حال با دانلود هکی یک بازی شما به این آپدیت‌ها و به روزرسانی‌ها دسترسی نخواهید داشت.

در نتیجه باید با یک نسخه ثابت بازی را تجربه کرده و اگر بازی مشکل اساسی داشته باشد، شما به آپدیت دسترسی نخواهید داشت.

البته فایل به‌روزرسانی نیز به صورت جداگانه در این موارد هکی قابل دانلود است ولی مشکل اینجاست که امکان دارد به محتوای اصلی بازی آسیب زده و حتی تمامی موارد ذخیره شما را پاک کند. شما تصور کنید اگر بازی سایبرپانک را در اوایل عرضه به صورت هکی دریافت کرده و آپدیت نمی‌کردید، تجربه شما چه چیز عجیبی می‌شد!

در کنار همه این موارد نصب بازی‌های هکی هم کار آسانی نیست. در اصل شما باید چندین فایل را کپی کرده و امکان دارد مشکلاتی در فایل‌ها وجود داشته باشد.

اگر حجم بازی زیاد باشد و این فایل‌ها مشکل داشته باشند، حجم زیادی از اینترنت شما به هدر خواهد رفت. این در صورتی است که استیم توانایی نصب عناوین مختلف را به تنهایی داشته و یک روند بسیار ساده در دانلود و نصب عناوین مختلف دارد.

حرف آخر

در دنیای امروزی با قیمت‌های بسیار زیاد بازی‌ها کاربران به دنبال راه‌های مختلفی برای خرید ارزان قیمت‌ آن‌ها هستند. راه‌های بسیار زیادی هم برای این کار وجود دارد ولی به صرفه‌ترین آن‌ها خرید اشتراک یا ظرفیتی یک بازی است.

در گذشته خرید و تجارت دیسک بازی یکی از بهترین راه‌های تجربه یک بازی بود ولی با توجه به قیمت دیسک‌های بازی در این چند سال اخیر کاربران آن بسیار کم شده و اکثر افراد به سمت کنسول‌های دیجیتال حرکت کرده‌اند.

همینطور اینکه با ظهور اکانت‌های ظرفیتی افراد دیگر تمایل به تجربه بازی‌ها روی دیسک‌های گران قیمت ندارند.

اشتراک‌ها نیز نقش بسیاری در دنیای گیمینگ دارند. به حدی که اگر شما یک اشتراک گیم‌پس خریداری کنید برای مدت زیادی به عناوین مختلف دسترسی خواهید داشت و در نتیجه از خرید یک بازی بی‌نیاز خواهید شد. همینطور اینکه تنوع در گیم‌پس بسیار زیاد بوده که می‌تواند برای کاربرانی که علاقه به تجربه سبک‌های مختلف بازی دارند، جذاب باشد.

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ .

.


بازنشر از : digimag



برق و روشنایی لاله زار