جدیدترین اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ با عنوان استلار بلید (Stellar Blade) از استودیوی کره‌ای Shift Up به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد و در همین راستا نقدهای آن نیز به طور رسمی منتشر شد

1403\02\06 23:00:13


نقدها و نمرات Stellar Blade منتشر شد- رقصی جذاب با شمشیر

جدیدترین اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ با عنوان استلار بلید (Stellar Blade) از استودیوی کره‌ای Shift Up به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد و در همین راستا نقدهای آن نیز به طور رسمی منتشر شده‌اند که در اینجا به خلاصه‌ای از آن‌ها خواهیم پرداخت

جدیدترین اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ با عنوان استلار بلید (Stellar Blade) از استودیوی کره‌ای Shift Up به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد و در همین راستا نقدهای آن نیز به طور رسمی منتشر شده‌اند که در اینجا به خلاصه‌ای از آن‌ها خواهیم پرداخت.

این بازی اکشن ماجراجویی تک‌نفره شما را در سرزمینی پسا‌آخرالزمانی قرار می‌دهد که توسط موجوداتی هیولایی معروف به Naytibas ویران شده است.

بشریت به بقا در یک مستعمره‌ی فضایی روی آورده است و شما نقش ایو را بر عهده می‌گیرید که به عنوان یکی از اعضای نخبه‌ی هفتمین جوخه‌ی هوابرد، وظیفه‌ی بازپس‌گیری دنیای از دست رفته را دارد.

طبق نقدهای منتشر شده از بازی، به نظر می‌رسد که سیستم مبارزه بهترین جنبه‌ی بازی باشد و قرار است حسابی بازیکنان را سرگرم کند. با این حال به گفته‌ی برخی منتقدین، داستان آنگونه که باید جذاب نبوده و عمق کافی را ندارد. در هر صورت چه میل به چالش داشته باشید و چه به سادگی می‌خواهید خود را در دنیایی که در آستانه‌ی فراموشی است گم کنید، استلار بلید ظاهرا نوید یک تجربه‌ی به اندازه‌ی کافی سرگرم‌کننده را می‌دهد.

بازی استلار بلید

گیم‌اسپات (GameSpot) / 8 از ۱۰

عمران خان (Imran Khan)، از رسانه‌ی گیم‌اسپات با اشاره به اینکه علی‌رغم ضعف‌های بازی از آن لذت بسیاری برده بیان کرد:

بازی استلار بلید دارای کیفیتی رویایی است اما این گفته نباید اینطور تعبیر شود که همه چیز در آن فوق‌العاده است زیرا این بازی مانند یکی از آن رویا‌های نیمه به یاد ماندنی است که تمام روز در ذهن شما می‌ماند.

من علی‌رغم ضعف‌های استلار بلید در کنار سیستم‌های فوق‌العاده قوی‌اش، از آن بسیار لذت بردم. با این حال، یک سؤال آزاردهنده وجود دارد که در پس ذهن من باقی می‌ماند و آن هم این است که آیا این بازی به ارتفاعاتی از کیفیت می‌رسد که آثاری که از آن‌ها الهام گرفته به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند؟ پاسخی که من به آن رسیدم، خیر است.

آی‌جی‌ان (IGN) / 7 از ۱۰

میشل سالتزمن (Mitchell Saltzman) از رسانه‌ی آی‌جی‌ان بازی را به عنوان یک اثر اکشن ستوده است:

استلار بلید یک بازی اکشن زیبا و خوش ساخت با نقاط قوت بسیار چشمگیر و نقاط ضعف بسیار واضح  است. هم داستان و هم شخصیت‌های آن فاقد محتوای کافی هستند و برخی از عناصر نقش‌آفرینی آن مانند مراحل جانبی کسل‌کننده ضعیف پیاده‌سازی شده‌اند.

این مراحل فرعی اغلب از شما می‌خواهند که ماموریت‌های خود را در مراحل قبلی با انجام کار‌های کمی متفاوت به پایان برسانید تا این سفر منحصر به‌ فرد یا ارزشمند باشد. با این حال اکشن آن به لطف پایه‌های مستحکم سیستم رزمی الهام گرفته از بازی سکیرو، تعداد زیادی از هیولا‌های وحشتناک برای تیز کردن شمشیر خود و بسیاری از چیز‌های مخفی که کار بزرگی را برای ایجاد انگیزه برای اکتشاف انجام می‌دهند، بیشتر ضعف‌ها را پوشش می‌دهند.

استلار بلید

وی‌جی ۲۴۷ (VG۲۴۷) / نمره‌ی ۴ از ۵

کانار ماکار (Connor Makar) از وی‌جی ۲۴۷ در نقد خود بیان کرده که بازی فراتر از انتظاراتش بوده است:

استلار بلید یک سورپرایز خوشایند است. این بازی اکشن با کارگردانی هنری، جلوه‌های صوتی و عناصر گیم‌پلی جذاب بهتر از چیزی است که انتظار داشتم.

من نمی‌دانم انتظارات فروش Shift Up از استلار بلید چیست اما بخشی از مغز من که اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی را به طور منظم می‌خواند، نگران است که درآمدی که از بازی Nikke کسب کرده را با سودی که از استلار بلید بدست آورند، مقایسه کنند و به نتیجه‌ی راضی‌کننده‌ای نرسند.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

وی‌جی‌سی (VGC) / نمره‌ی ۴ از ۵

تام ریگان (Tom Regan) از وی‌جی‌سی نیز بازی را از نظر بصری ستایش کرده است:

استلار بلید یک اثر بصری جذاب است که محیط‌های علمی تخیلی درخشان و طراحی‌های جذاب خود در زمینه‌ی دشمنان مکانیکی و شخصیت‌های انسان‌نما را به رخ می‌کشد. برای کسانی که آرزو دارند گاد آو وار رگناروک چالش بیشتری را ارائه دهد یا اینکه بایونتا وزن بیشتری برای مبارزه خود داشته باشد، این اثر هک اند اسلش علمی تخیلی عالی است و برای تازه‌واردان ژانر سولزبورن نیز مناسب است. بازی همچنین تغییری با طراوت روی فرمول اکشن شخصیت محور (Stylish Action) که تا حدی فرسوده شده اعمال می‌کند.

Stellar Blade

اینورس (Inverse)/ نمره‌ی ۸ از ۱۰

برندون هوفر (Brandon Hofer) از رسانه‌ی اینورس (Inverse) معتقد است که استلار بلید پتانسیل تبدیل شده به یک سری جذاب را دارد:

با نگاهی به ساعت‌هایی که در استلار بلید گذرانده‌ام، معتقدم که این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک سری را به جای یک اثر تنها و منحصر به فرد دارد زیرا هنوز داستان خوبی برای گفتن در مورد Mother Sphere وجود دارد.

از طرفی وجود یک اثر پیش درآمد با محوریت نحوه‌ی نابودی زمین در وهله‌ی اول نیز جالب خواهد بود. در هر صورت با توجه به اینکه استلار بلید تنها بازی دوم استودیوی کره‌ای بازی است، آینده‌‌ی آن فوق‌العاده روشن به نظر می‌رسد.

گیم‌اینفورمر (Game Informer) / 8.75 از ۱۰

مت میلر (Matt Miller) از گیم اینفورمر مانند بسیاری از منتقدان با اشاره به کیفیت مبارزات بازی، از داستان راضی نبوده است:

هرچه بیشتر استلار بلید را بازی کردم، با عمق اکشن و گستردگی خود من را شگفت‌زده کرد. با اینکه داستان هرگز برای من جذابیت نداشت، اما فضاسازی، کارگردانی هنری درجه یک و انیمیشن‌های جذاب تاثیرگذار بودند.

حتی زمانی که برخی از باس‌های ویرانگر من را مجبور به دشنام دادن می‌کردند، همیشه به این دلیل بود که من اشتباه می‌کردم و به همین دلیل بود که مشتاق بودم که دوباره وارد بازی شوم.

بازی Stellar Blade در تاریخ ۲۶ آپریل (۷ اردیبهشت) سال جاری برای پلی‌استیشن ۵ در دسترس خواهد بود. این اثر تا این لحظه موفق شده تا از مجموع ۱۱۰ نقد منتشر شده، نمره‌‌ی متای ۸۲ را در وبسایت متاکریتیک بدست آورد.

می‌توانید در ادامه برخی نمرات داده شده به بازی را ببینید.

  • GameSpew: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • PlayStation Universe: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • Screen Rant: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • PCMag: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • GamingTrend: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Game Informer: نمره‌ی ۸.۸ از ۱۰
  • VGC: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • VG247: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • God is a Geek: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Inverse: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • ImpulseGamer: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • CGMagazine: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • Atomix: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • GameStar: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • Noisy Pixel: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Gamepressure: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Level Up: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Game Rant: نمره‌ی ۹ از ۱۰

منبع: GameSpot

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ . .


بازنشر از : digimag



فروش اینترنتی لباس بچه