گفتنی است که همواره چیزی وحشتناک در مورد اقیانوس‌ها وجود داشته زیرا ناشناخته‌ها همیشه مهم‌ترین منبع ترس بشر بوده‌اند

1403\01\31 16:44:09


۱۰ بازی ترسناک زیر آب- بقا در تاریکی اعماق

گفتنی است که همواره چیزی وحشتناک در مورد اقیانوس‌ها وجود داشته زیرا ناشناخته‌ها همیشه مهم‌ترین منبع ترس بشر بوده‌اند

گفتنی است که همواره چیزی وحشتناک در مورد اقیانوس‌ها وجود داشته زیرا ناشناخته‌ها همیشه مهم‌ترین منبع ترس بشر بوده‌اند.

علاوه‌بر این، در حالی که ممکن است فضا مانند آخرین مرز جهان به نظر برسد، ما هنوز نمی‌دانیم چه چیزی در عمیق‌ترین گوشه‌های هفت دریا در کمین است. بنابراین جای تعجب نیست که محیط‌های زیر آب برای بازی‌های ترسناک عالی باشند چرا که به شما نوعی احساس انزوا و خطری می‌دهد که در هر مکان دیگری به سختی می‌توان به آن دست یافت. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا به ده بازی ترسناک برتر که به کاوش در وحشت‌های زیر آب می‌پردازند، خواهیم پرداخت.

۱۰.

Silt

تهیه‌کننده: Fireshine Games / سازنده: Spiral Circus
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی سیلت

بازی Silt یک جواهر مستقل سورئال است که بازیکنان را به سفری ترسناک به اعماق اقیانوس می‌برد. این بازی ماجراجویی معمایی، کاوش را با ترس در یک سبک هنری سیاه و سفید برجسته ترکیب می‌کند. در بازی شما کنترل یک غواص تنها را بدست می‌گیرید و به دنیایی می‌روید که در آن سکوت حکمفرماست و موجودات هیولایی در سایه‌ها کمین کرده‌اند.

تنها سلاح شما توانایی تسخیر همان موجوداتی است که در این اعماق زندگی می‌کنند. با سکونت در زندگی‌های دریایی مختلف، از خرچنگ‌ها گرفته تا مارماهی‌های حجیم، توانایی‌های منحصر به‌ فردی بدست می‌آورید که به شما امکان می‌دهد پازل‌های محیطی را حل کنید و در اعماق اقیانوس پیشرفت کنید.

جهان‌سازی سیلت استادانه است. زیبایی‌شناسی سیاه و سفید بسیار زیبا حس انزوا و ناامیدی را دل بازیکنان ایجاد می‌کند، در حالی که فقدان دیالوگ باعث می‌شود بازیکنان روایت را از طریق داستان‌گویی محیطی تفسیر کنند.

در ادامه همانطور که خرابه‌های غرق شده را کاوش می‌کنید و با ساکنان عجیب و غریب بازی روبرو می‌شوید، حسی از رمز و راز آشکار می‌شود و شما را ترغیب می‌کند که اسرار فراموش‌شده مدفون در زیر امواج را کشف کنید. در این میان خود پازل‌ها هوشمندانه و متنوع هستند و شما را ملزم به استفاده‌ی استراتژیک از توانایی‌های موجودات مختلف برای غلبه بر موانع و فعالسازی مکانیک‌های مختلف می‌کند. هر منطقه مکانیک‌ها و چالش‌های جدیدی را معرفی می‌کند و گیم‌پلی بازی را تازه و جذاب نگه می‌دارد.

در نهایت با اینکه برخی از منتقدان کنترل‌ها را نه چندان روان می‌دانند، اکثریت موافقند که اتمسفر و ایده‌ی منحصر به‌ فرد سیلت آن را به تجربه‌ای ارزشمند، به‌ ویژه برای طرفداران بازی‌های پازل و کاوش در زیر آب تبدیل کرده است.

۹. Returnal

تهیه‌کننده: Sony Interactive / سازنده: Housemarque
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC, PS5

ریترنال

ریترنال یک بازی تیراندازی سوم شخص است که توسط استودیوی Housemarque توسعه یافته، شما را در نقش سلین واسوس به عنوان فضانوردی قرار می‌دهد که در حال تعقیب یک سیگنال مرموز روی یک سیاره‌ی بیگانه‌ی متخاصم به نام آتروپوس فرود می‌آید. با این حال سلین در یک حلقه‌ی زمانی گیر کرده و مجبور می‌شود مرگ خود را بارها تجربه کرده و سفر خود را از سر بگیرد.

بازی از همان ابتدا تاثیرات عناصر ترسناک زیر آب خود را نشان داده و شما را وادار می‌کند با انبوهی از دشمنان عجیب و غریب با شاخک‌هایی که در حین شنا در اطراف شناورند، مبارزه کنید.

همه‌ی این‌ها در آخرین زیست بوم بازی بیشتر دیده می‌شود. این منطقه در زیر آب بوده که در آن باید با هیولا‌های لاوکرفتی روبرو شوید. به طور کلی از اختاپوس گرفته تا نرم‌تنان، ریترنال از موجودات دریایی زیادی الهام می‌گیرد تا موجودات کابوس‌واری را ارائه دهد تا شما را در جست‌وجوی حقیقت عذاب دهد.

محیط آخر بازی نیز به فضای غیرقابل تحمل آن کمک می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد که تاریکی اعماق اقیانوس همه چیز در اطراف شما را در بر گرفته و به نوعی وزن جهان را بر دوش شما می‌گذارد.

۸. Narcosis

تهیه‌کننده: Honor Code / سازنده: Honor Code
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PS4, Xbox One, PC

نارکوسیس

بازی نارکوسیس یک بازی ترس و بقای اول شخص است که شما را به اعماق سرد اقیانوس آرام می‌برد. شخصیت اصلی بازی در نوعی لباس غواصی صنعتی قرار می‌گیرد که پس از زلزله‌ای ویرانگر که محل کار زیر آب آن‌ها را نابود می‌کند، باید برای بقا بجنگد.

این اثر فراتر از قلمروی بازی‌های ترسناک معمولی پر از ترس‌های ناگهانی است و در عوض، روایتی پر از تعلیق و ناامیدی را ارائه می‌دهد که عوارض روانی انزوا، کاهش اکسیژن و فشار خردکننده‌ی اعماق دریا را بررسی می‌کند. در این میان همانطور که در میان اعماق حرکت می‌کنید، توهمات آزاردهنده و خاطرات شروع به ظاهر شدن می‌کنند و خطوط بین واقعیت و رویا در وضعیت روحی رو به وخامت قهرمان داستان محو می‌شود.

از طرفی شما محدود به لباس غواصی حجیم خود، محیط کلاستروفوبیکی را تجربه می‌کنید که تاریکی ظالمانه در آن فقط گاهی توسط چراغ قوه کنار رفته و این نوعی احساس آسیب‌پذیری دائمی ایجاد می‌کند. صدا‌های ناآرام اقیانوس یز اتمسفر را تاثیرگذارتر می‌کنند.

به طور کلی نارکوسیس به دلیل ترکیب منحصر به فرد وحشت روانشناختی و عناصر کاوش در اعماق دریا مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و به طرفداران ژانر ترسناک پیشنهاد می‌شود.

۷. Bioshock

تهیه‌کننده: ۲K / سازنده: ۲K Boston
سال انتشار: ۲۰۰۷
پلتفرم:,PC, Xbox 360, PS3, iOS

بایوشاک

بایوشاک یک بازی مهیج با داستان دیستوپیایی جذاب و عناصر ترسناک است که در شهری زیر آب اتفاق می‌افتد، جایی که همه‌ی ساکنان آن پس از سوء استفاده از فناوری‌های ژنتیکی به موجودات خونخواری تبدیل شدند. این اثر تیراندازی انقلابی اول شخص به شما امکان می دهد از تغییرات ژنتیکی برای بدست آوردن قدرت‌های جدید برای از بین بردن دشمنان خود استفاده کنید.

سفر شما در شهر زیر آب رپچر پر از ترس‌های ناگهانی و موجودات عجیب و غریب الهام گرفته از موجودات زیر آب است.

علاوه بر این، همیشه فشار اقیانوس وجود دارد که شما را از میان انبوهی از دشمنان در مسیرتان عذاب می‌دهد زیرا یک لوله‌ی ترکیده می‌تواند تمام بخش‌های شهر و شما را در آب غرق کند.  گفتنی است که این بازی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ صنعت بازی است و نمایشی از پتانسیل بازی‌های ویدیویی به عنوان یک فرم هنری است.

۶. Iron Lung

تهیه‌کننده: David Szymanski / سازنده: David Szymanski
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC, Nintendo Switch

آیرون لانگ

بازی Iron Lung یک اثر ترسناک اول شخص است که در یک سناریوی علمی تخیلی تیره و تار اتفاق می‌افتد که در آن یک رویداد مرموز به نام Quiet Rapture باعث شده است تا تمام سیارات قابل سکونت شناخته شده ناپدید شوند. شما در یک قمر متروک بازی می‌کنید و وظیفه‌ی هدایت یک زیردریایی به نام آیرون لانگ را در اقیانوس کابوس‌وار به رنگ خون دارید.

شما با تکیه بر سونار و ابزارهای ابتدایی، باید در اعماق خونین حرکت کنید و مطمئن نیستید که چه چیزی در این چشم‌انداز قرمر رنگ در کمین است.

هدف شما عکاسی از نقاط تعیین شده، به‌ امید یافتن منابعی برای بقایای بشریت است. بنابراین اگر به دنبال یک تجربه‌ی ترسناک کوتاه و پر از تعلیق هستید که شما را حسابی بترساند، آیرون لانگ گزینه‌ی مناسبی است.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

۵. Sunless Sea

تهیه‌کننده: Failbetter Games / سازنده: Failbetter Games
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: Nintendo Switch, PS4, Xbox One, PC

بازی Sunless Sea

بازی Sunless Sea که کاملا در یک اقیانوس زیرزمینی اتفاق می‌افتد، کنترل یک کشتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اسرار آب‌های تاریکی که شما را احاطه کرده‌اند، کشف کنید.

داستان بازی در جزایر متعدد آن پراکنده است و هدف شما جمع‌آوری منابع، تجارت و زنده ماندن از خطراتی است که در زیر آب در کمین است.

محیط ظالمانه‌ی دریای بدون آفتاب و موجودات ترسناک در آن شما را در این مسیر اذیت خواهند کرد. علاوه‌بر این، بازی فقط یک زندگی به شما می‌دهد و مرگ پایانی قطعی برای ماجراجویی شما است که این به نوبه‌ی خود لایه‌ی دیگری از تنش به بازی اضافه می‌کند.

۴. Barotrauma

تهیه‌کننده: Daedalic Entertainment / سازنده: Undertow Games
سال انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: PC

بازی barotrauma

باروتروما تجربهی وحشتناکی است که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

در این بازی شما به عنوان یکی از اعضای یک زیردریایی در حال کاوش در اقیانوس بیگانه در یکی از قمر‌های مشتری کار را شروع می‌کنید. هر یک از خدمه نقش خود را دارند و به مسئولیت‌ها و دانش فنی به خصوصی دسترسی دارند. در این میان همه باید با هم کار کنند تا از جانوران تهاجمی زیر دریا و شیوع انگل جان سالم به در ببرند.

اگر خطرات زیر آب برای ایجاد فشار بر شما در طول سفرتان کافی نیست، بهتر است بدانید که ممکن است خائنانی نیز در بین خدمه وجود داشته باشند که ماموریت آن‌ها خرابکاری در زیردریایی است.

به همین دلیل، بازی یک احساس دائمی از پارانویا را ارائه می‌دهد که شما را همیشه در استرس نگه می‌دارد. در نهایت گفتنی است که بازی از حداکثر ۱۶ بازیکن پشتیبانی می‌کند.

۳. Soma

تهیه‌کننده: Frictional Games / سازنده: Frictional Games
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

سوما

بازی که توسط سازندگان امنژیا ساخته و منتشر شده است، یک بازی ترسناک علمی تخیلی است که به دلیل اتمسفر تاثیرگذار و روایت تفکر برانگیزش شناخته شده است.

این بازی بازیکنان را به زیر آب و به اعماق PATHOS-II، یک مرکز تحقیقاتی مخوف، می‌برد. پروتاگونیست داستان، سایمون، در این محیط متروک بیدار می‌شود و به خاطر ندارد که چگونه به آنجا رسیده است. بسیاری از موجودات مرگبار در مرکز تحقیقاتی پرسه می‌زنند و اگر به شما برسند، می‌میرید.

با این حال، بهتر است بدانید که شما هیچ سلاحی برای دفاع از خود ندارید، به این معنی که برای زنده ماندن باید روی مخفی‌کاری و حل پازل حساب کنید.

این بازی همچنین دارای بخش‌های نفس‌گیری است که در آن باید در بستر دریا قدم بزنید. در نهایت بازی به موضوعات فلسفی با محوریت هویت و معنای انسان بودن به ویژه در مواجهه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌پردازد که برای علاقه‌مندان به آثار روانشناختی نیز جذاب خواهد بود.

۲. Dredge

تهیه‌کننده: Team17 / سازنده: Black Salt Games
سال انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

Dredge

تصور اینکه یک بازی ماهیگیری بتواند تجربه‌ی وحشتناکی ارائه دهد دشوار است، اما این دقیقا همان چیزی است که Dredge به شما ارائه می‌دهد.

در این بازی در نقش یک کاپیتان قایق، باید ماهی و گنج‌های غرق شده را بدست آورید تا با پول معامله کنید و تجهیزات خود را بهبود ببخشید. متاسفانه مجمع الجزایری که در آن فعالیت می‌کنید، توسط موجودات دریایی خطرناک احاطه شده است که می‌توانند زندگی شما را تهدید کنند.

بازی Dredge همچنین دارای یک سیستم هوشمندانه‌ی روز و شب است که شما را به دلیل صرف زمانی طولانی برای انجام کار‌های روزانه‌ی خود تنبیه می‌کند. این به این دلیل است که وقتی شب فرا می‌رسد، یک نوار ترس شروع به بالا رفتن می‌کند و توهماتی را به وجود می‌آورد که می‌تواند به قایق شما آسیب برساند.

البته برخی از ماهی‌های کمیاب فقط در شب ظاهر می‌شوند و شما را مجبور می‌کنند برای صید بهتر، سلامت عقل خود را به خطر بیندازید.

۱. Subnautica

تهیه‌کننده: Unknown Worlds / سازنده: Unknown Worlds
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PS5, Xbox Series X/S

بازی Subnautica

بازی Subnautica یک اثر ماجراجویی است که در آن شما در نقش رایلی بازی می‌کنید. او به عنوان رئیس بخش تعمیر و نگهداری یک سفینه‌ی فضایی سقوط کرده، تنها بازمانده در یک سیاره‌ی پر از آب محسوب می‌شود.

در این میان اهداف اصلی شما تضمین بقای خود، کاوش در مناطق وسیع زیر آب و یافتن راهی برای ارسال سیگنال برای کمک است. این بازی عناصر بازی‌های بقا را با یک روایی مناسب ترکیب می‌کند. شما باید گرسنگی و تشنگی خود را مدیریت کنید و بر اکتشاف و جمع‌آوری منابع برای بهبود شرایط خود تمرکز کنید.

دنیای بیگانه‌ی بازی مملو از گیاهان و جانوران منحصر به فرد است که برخی زیبا و برخی کاملا وحشتناک هستند.

این تنش همیشگی شما را در حالی که از محل سقوط دورتر می‌شوید، اذیت می‌کند و باعث می‌شود که هر حرکت خود را سنجیده انجام دهید. در نهایت هرچه بیشتر Subnautica را کاوش کنید، وحشت‌های زیر آب اقیانوس‌ آن را بیشتر خواهید دید.

منبع: The Gamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ . .


بازنشر از : digimag



نمایندگی بوتان تهران