طراحی سایت کسب و کار تبلیغات طراحی سایت دارای پیچیدگی های زیادی است اگر برای کسب و کار خود به دنبال طراحی وب سا

1401\06\29 15:36:01


طراحی سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی سایت دارای پیچیدگی های زیادی است اگر برای کسب و کار خود به دنبال طراحی وب سایتی هستید که علاوه بر زیبایی، کارایی نیز داشته باشد با ما همراه باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای اینکه بتوانیم ویژگی‌های یک سایت خوب را برشماریم لازم است که ابتدا تعریف درستی از یک وب سایت خوب داشته باشیم.

وب سایتی می‌تواند خوب باشد که هم بتواند کسب و کار شما را به درستی معرفی کند و هم نیازهای شما را به درستی برآورده نماید. کارایی وب سایت معمولاً خود را در افزایش فروش، برند سازی و بهبود جایگاه در موتورهای جستجو نشان می‌دهد. روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد و تکنولوژی‌های متفاوتی برای این کار استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. انواع روش‌های طراحی سایت: از منظر کلی برای سفارش طراحی سایت با دو گزینه مواجه می‌شوید: ۱- وب سایت‌های طراحی شده با استفاده از CMS یا قالب آماده. ۲- وب سایت‌هایی که به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند.

ویژگی‌های طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده: قالب آماده اصطلاحی است که در مورد وب سایت‌هایی استفاده می‌شود که با استفاده یک CMS طراحی می‌شود. وردپرس WordPress ، جوملا Joomla ، دروپال Drupal چند نمونه از این CMS های آماده هستند. البته ورژن های ایرانی نیز برای طراحی سایت به صورت آماده وجود دارد.

این وب سایت از سیستم کدباز یا Open Source استفاده می‌کنند که معمولاً به صورت رایگان در اختیار عموم وجود دارد. اما ویژگی‌های سایت‌هایی مثل وردپرس و جوملا و … چیست؟ طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده بسیار ارزان‌تر از یک سایت اختصاصی است. سایت‌های قالب آماده در زمان بسیار کمی قابل طراحی هستند زیرا تقریباً همه چیز از قبل آماده است.

هزینه‌های نگهداری و توسعه این وب سایت‌ها کمتر از سایت‌های اختصاصی است. سایت‌های قالب آماده به دلیل Open Source بودن معمولاً از امنیت کمتری برخوردارند. قابلیت توسعه این وب سایت‌ها بسیار پایین است و کاملاً وابسته به ماژول‌هایی است قبلاً نوشته شده.

اگر نیاز به قابلیتی دارید که ماژول آن وجود ندارد امکان افزودن این قابلیت به وب سایت شما وجود ندارد. از کد نویسی تمیز و بهینه شده‌ای برخوردار نیستند و از این رو معمولاً سرعت کمتری از سایت‌های اختصاصی دارند. در صورت افزایش تعداد محصولات و صفحه‌ها، سرعت وب سایت بسیار کند و گاهی غیر قابل استفاده می‌شود.

تبلیغات
طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو

گروه مشاوره و توسعه مدیریت، ارائه خدمات طراحی سایت شرکتی و فروشگاه اینترنتی و سئو

برای کسب و کارهای بسیار کوچک که قصد دریافت رتبه در گوگل را ندارند مناسب است. برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ و رقابت در جستجوی گوگل مناسب نیست. ویژگی‌های طراحی سایت به صورت اختصاصی: طراحی سایت به صورت اختصاصی کاملاً روند متفاوتی از سایت‌های قالب آماده دارد.

این وب سایت‌ها متناسب با نوع کسب و کار و اهدافی که دارد کد نویسی می‌شوند. در ادامه به ذکر ویژگی‌های وب سایت‌های اختصاصی می‌پردازیم. طراحی سایت اختصاصی هزینه بالاتری نسبت به سایت‌های قالب آماده دارد.

زمان مورد نیاز برای طراحی یک سایت اختصاصی بیشتر است. هزینه نگهداری و توسعه‌های احتمالی آن بیشتر از سایت‌های CMS آماده است. وب سایت‌های اختصاصی به صورت کلی از امنیت بالاتری برخوردارند.

قابلیت توسعه این وب سایت‌ها بسیار زیاد است البته این امر بستگی به مهارت برنامه نویسان شرکت طراح دارد. هر قابلیتی را می‌توانید با تکیه به مهارت شرکت طراح به وب سایت خود اضافه کنید. قابلیت بهینه سازی کدها در این سایت‌ها کاملاً وجود دارد و از این رو سرعت بسیار بیشتری دارند.

در صورت بهینه بودن کدنویسی ها هیچ محدودیتی در تعداد محصولات یا امکانات و صفحه‌ها در آنها وجود ندارد. برای کسب و کارهای بسیار کوچک که قصد دریافت رتبه در گوگل را ندارند ممکن است مناسب نباشد (به دلیل هزینه‌های بیشتر). برای کسب و کارهای بزرگ، متوسط، سازمان‌ها و رقابت در جستجوی گوگل بهترین گزینه هستند.

نتیجه گیری: طراحی سایت اختصاصی از نظر حرفه‌ای بسیار متفاوت از سایت‌های قالب آماده مانند وردپرس است. در این وب سایت‌ها از برنامه نویسان حرفه‌ای و طراحان گرافیک سطح بالا استفاده می‌شود و به همین دلیل قیمت طراحی سایت به این روش بالاتر است. برای طراحی یک سایت قالب آماده نیاز زیادی به دانش برنامه نویسی وجود ندارد و به همین خاطر معمولاً شرکت‌هایی که سایت‌های آماده طراحی می‌کنند امکان اضافه کردن قابلیت‌های اختصاصی یا بهینه کردن کدهای وب سایت را ندارند که بعد از مدتی نارضایتی‌های زیادی را از سایت طراحی شده بوجود خواهد آورد.

. .


بازنشر از : مهر

طراحی سایت

کسب و کار

تبلیغات



استعلام قیمت کارتن لیمینتی