زن و مرد سارق در حالی به دام پلیس افتادند که ضمن اعتراف به جرائم سریالی‌شان در مراکز تجاری مشهد، راز ده‌ها فقره سرقت خودرو‌های گران‌قیمت توسط آن‌ها فاش شد.

1402\03\10 14:12:19


سرقت‌های سریالی در مراکز تجاری مشهد توسط زن و مرد سارق

زن و مرد سارق در حالی به دام پلیس افتادند که ضمن اعتراف به جرائم سریالی‌شان در مراکز تجاری مشهد، راز ده‌ها فقره سرقت خودرو‌های گران‌قیمت توسط آن‌ها فاش شد.

بنا بر شرح ماجرای این پرونده که فرمانده انتظامی مشهد در اختیارمان می‌گذارد، مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، در جریان یک پرونده سرقت سریالی خودرو از داخل پارکینگ‌های چند مجتمع تجاری قرار گرفتند.

سوئیچ‌هایی که موتور سرقت‌های سریالی را به کار انداخت

به گفته سرهنگ احمد نگهبان، برخی از این خودرو‌ها در حالی سرقت شده بودند که حتی نگهبانان پارکینگ‌های مجتمع تجاری هم از این اتفاق بی‌اطلاع بودند.

طبق بررسی‌های کارآگاهان پلیس با طرح فرضیه اینکه سارقان احتمالا سوئیچ خودرو‌های مال‌باختگان را در اختیار داشته‌اند، تحقیقات خود را جلو بردند تا اینکه سرنخ‌هایی به دست آمد که مهر تأییدی بر این فرضیه بود.

این مقام ارشد انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده می‌گوید: مال‌باختگان که از مغازه‌داران مجتمع‌های تجاری مشهد هستند، در برگه اظهاراتشان نوشته بودند که سوئیچ خودروهایشان و گوشی تلفن همراهشان ناپدید شده و تا به خودشان آمده‌اند، متوجه سرقت خودروشان شده‌اند.

همین سرنخ موجب می‌شود تا فیلم دوربین‌های مداربسته این واحد‌های صنفی بررسی شود که درنهایت و پس از چندمرتبه بازبینی تصاویر، رد پای زن و مردی جوان در این ماجرا پیدا می‌شود. شاکیان پرونده برخی از سر سهل‌ا‌نگاری، سوئیچ خودرو و گوشی تلفن همراهشان را روی پیشخوان مغازه رها می‌کنند که سارقان به بهانه خرید وارد مغازه می‌شوند و در فرصت مناسب، کلید‌ها و گوشی تلفن همراه را کش‌رو‌زنی می‌کنند.

سرهنگ نگهبان ادامه می‌دهد: اما این همه ماجرا نیست. سارقان که حالا سوئیچ خودرو‌های مال‌باختگان را در دست داشته‌اند، خود را به پارکینگ این مجتمع‌ها می‌رسانند و با چندمرتبه فشردن کلید‌های کنترل دزدگیر از مکان خودرو پارک‌شده مطلع و آن را سرقت می‌کنند.

البته همه سرقت‌ها در پارکینگ مجتمع‌های تجاری اتفاق نیفتاده و خودرو برخی مغازه‌داران نیز از کنار خیابان سرقت شده‌اند.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

شناسایی مجرمی که سابقه‌دار است

بنا به گفته رئیس پلیس مشهد، متهم اصلی این پرونده زمانی شناسایی و ردزنی می‌شود که کارآگاهان پلیس چهره او را از داخل تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی و با تطبیق فهرست مجرمان، متوجه می‌شوند او از مجرمان سابقه‌دار است. همین سرنخ، مأموران را در یک‌قدمی سارق اصلی این پرونده قرار می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این فرد در بولوار رسالت ردزنی و در مخفیگاهش به دام می‌افتد.

سرهنگ نگهبان بیان می‌کند: کارآگاهان پلیس در بازرسی از محل، یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه خودروسواری رانای مسروقه به همراه تعداد زیادی لباس‌نو را که به‌تازگی سرقت شده بودند، کشف و ضبط کردند.

متهم که مردی جوان است، پس از انتقال به مرکز پلیس آگاهی در بازجویی‌های انجام‌شده لب به اعتراف گشود و به سرقت چهارده‌دستگاه انواع خودرو‌های سواری شامل شش دستگاه خودرو سواری ام‌وی‌ام، دو دستگاه سواری رانا، سه خودرو پژو ۲۰۶، یک سواری سمند و دو دستگاه خودرو سواری پژوپارس اعتراف کرد. همچنین معترف شد که علاوه‌بر خودرو‌های سرقت‌شده، دو دستگاه موتورسیکلت را به همراه ۹ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه هوشمند سرقت کرده است.

طبق اعترافات این شخص، او سرقت‌هایش را در میدان هفده‌شهریور، خیابان احمدآباد، خیابان راهنمایی، بولوار پیروزی، بولوار مصلی، توس، حجاب، حسابی و شریعتی انجام داده است.

انتقال خودرو‌های سرقتی به خارج از شهر

فرمانده انتظامی مشهد می‌گوید: متهم پس از سرقت خودرو‌های مال‌باختگان، آن‌ها را به مناطق خلوت خارج از شهر منتقل و پس از اوراق‌کردن آن‌ها، قطعات این خودرو‌ها را به فردی مال‌خر در خواجه‌ربیع فروخته است.

سرهنگ نگهبان می‌افزاید‌: پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا ارجاع شد و پیگیری‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری همدست این سارق کش‌رو‌زن و مال‌خر اموال مسروقه و کشف دیگر جرائم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

. .


بازنشر از : منبع: حادثه 24



نمایندگی بوتان تهران