در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ قصد داریم طرز تهیه کوفته با سس خامه را به شما آموزش دهیم

1401\11\13 10:42:11


طرز تهیه کوفته با سس خامه؛ خوش‌طعم و لذیذ

در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ قصد داریم طرز تهیه کوفته با سس خامه را به شما آموزش دهیم

در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ قصد داریم طرز تهیه کوفته با سس خامه را به شما آموزش دهیم.

این غذا بسیار مقوی و خوش‌طعم بوده و شما می‌توانید به دلخواه آن را به همراه برنج یا پاستا میل کنید. در ادامه با رسپی این غذای جذاب با ما همراه باشید.

مواد لازم

مواد مقدار
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
خامه ۱۵۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
جعفری یک دسته‌ی کوچک
پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ یک قاشق غذاخوری
سماق یک قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی نصف قاشق غذاخوری
پوره‌ی سیر یک قاشق چای‌خوری
پاپریکای دودی یک‌ونیم قاشق چای‌خوری
زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری
سیر له شده نصف قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مناسب برای: ۳ نفر

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

خرید مواد لازم از دیجی‌کالا

طرز تهیه کوفته با سس خامه

    1. در ابتدا ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید. یک عدد پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را گرفته و به گوشت اضافه کنید.

      دو قاشق غذاخوری پودر سوخاری، یک قاشق چای‌خوری حریره‌ی سیر، یک قاشق غذاخوری سس کچاپ، یک دسته‌ی کوچک جعفری ساطوری شده، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری پودر سماق، یک قاشق چای‌خوری پاپریکای دودی، مقداری نمک و یک عدد تخم‌مرغ به مواد اضافه کرده و کاملا ورز دهید تا یک‌دست و منسجم شود.

    2. از گوشت به اندازه‌ی یک گردو برداشته و فرم دهید و داخل تابه بچینید. روی کوفته‌ها مقداری روغن ریخته و با حرارت متوسط رو به بالا هر طرف کوفته‌ها را سرخ کنید (می‌توانید درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا کوفته‌ها کاملا مغز پخت شوند).
    3. زمانی که کوفته‌ها سرخ شدند از تابه خارج کرده و داخل همان تابه یا تابه‌ی دیگر روغن ریخته و نصف قاشق چای‌خوری سیر له شده را به همراه نصف قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی اضافه کرده و تفت دهید.
    4. نصف قاشق چای‌خوری پاپریکای دودی و یک‌سوم قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کرده و خوب تفت دهید. دو سوم پیمانه آب بریزید سپس ۱۵۰ گرم خامه اضافه کنید و سس را مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود.

      مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید (دقت کنید موقع اضافه کردن خامه‌ی هم دمای محیط حرارت بسیار کم باشد. همچنین نیازی به جوشیدن سس نیست فقط باید سس داغ شود).

    5. کوفته‌ها را داخل سس بچینید و از سس روی کوفته ها بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کوفته‌ها داخل سس با حرارت ملایم بمانند. در انتها با پاستا یا برنج سرو کنید .
.

.


بازنشر از : digimag



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو