یکی از راه‌های آراستن و همچنین مراقبت از مو، بافتن آن‌هاست

1401\09\08 13:54:14


۳ مدل بافت مو آسان و زیبا که باید بلد باشید (آموزش ویدیویی)

یکی از راه‌های آراستن و همچنین مراقبت از مو، بافتن آن‌هاست

یکی از راه‌های آراستن و همچنین مراقبت از مو، بافتن آن‌هاست.

بافت مو انواع بسیار گوناگونی دارد و بنا به سلیقه و فرهنگ می‌تواند متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم به بافت مو‌ و انواع آن بپردازیم.

بافت مو از دیرباز مورد پسند بسیاری از خانم‌ها و آقایان بوده و تا کنون هم توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزافزون هنر و جایگاه مهم آن در زندگی افراد مختلف، مدل‌ و تکنیک‌های بسیار جذاب و زیادی به بافت مو اضافه شده است به طوری که بافت مو به عنوان یک رشته‌‌ی کاملا مجزا آموزش داده می‌شود.

بافت مو اوایل در جوامع آفریقایی رواج داشته است و قدمت آن به هزارن سال پیش برمی‌گردد.

اما کم کم در کشورهایی نظیر هندوستان، مصر و اکثرا در بیشتر کشور‌های آسیای شرقی نیز رواج پیدا کرد. امروزه بافت موی آفریقایی یک مدل موی محبوب و ترندی به شمار می‌آید. بافت مو در درجه‌ی اول به موها حالت زیبایی می‌دهد و یک آراستگی هنری محسوب می‌شود.

در درجه دوم هم به سلامت موها کمک می‌کنند مخصوصا زمانی که موهایتان بلند باشد. علاوه بر مواردی که ذکر شده، بافت مو همیشه بهترین راه برای جمع و زیباتر کردن موها هم به حساب می‌آید.

  • ۳۵ مدل موی زنانه و دخترانه که امسال ترند شده‌اند!

چرا باید موها را ببافیم؟

مدل بافت مو

بافت مو و یادگیری انواع مدل‌های بافت مو یک مهارت و هنر است. همان‌طور که می‌دانید یادگیری مهارت جدید و تجربه‌ی کار با دست هم همیشه برای فعال نگه داشتن ذهن مفید است.

بافتن مو فواید بسیار زیادی هم دارد به خصوص برای افرادی که موهای بلندی دارند.

  • بافتن مو به موهایتان کمک می‌کند که گره نخورند و نیاز به شانه زدن مکرر نداشته باشید. شانه زدن بیش از اندازه یا انجام این کار هنگام داشتن گره، ریزش موها را دو چندان می‌کند. پس با بافتن موهایتان تا حد زیادی از گره خوردگی و در نتیجه ریزش آن‌ها جلوگیری کنید.
  • بافتن مو در شب قبل از خوابیدن به نرمی و سالم ماندن ساقه‌ی موها کمک می‌کند.

    هنگامی که در شب سر خود را روی ملافه یا بالش می‌کشید، این ساییدن به مرور زمان ساقه‌ی موهایتان را خشک و شکننده می‌کند و باعث گره خوردگی آن‌ها می‌شود.

  • با بافتن موها می‌توانید موهای خود را موج‌دار کنید بدون آنکه نیاز به دستگاه‌های حرارتی داشته باشید چون ساقه‌ی موها در برابر حرارت آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌بیند.
  • پوست سر همانند تمامی نقاط بدن عرق می‌کند به خصوص وقتی که موهای بلندی داشته باشیم و هوا هم گرم باشد. وقتی موها با چربی سر در تماس باشند و به صورت و یا گردنتان بخورند، این اتفاق باعث ایجاد جوش در سطح پوست‌تان می‌شود. بنابراین بافتن موها سبب می‌شود که ساقه‌های مو برخورد کمتری به چربی سطح سر داشته باشند و در نتیجه صورت‌تان جوش نزند.

بافت پایه مو

بافت پایه مو

این بافت آسان‌ترین مدل برای بافت مو این است.

در این بافت مو را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم و سپس آن‌ها را ببافیم. باید بگوییم که این پایه‌ی کار بافت است و بهتر است چگونگی آن را بدانید. تقریبا همه‌ی انواع بافت مو نیازمند داشتن دانش بافت پایه است که روند یادگیری شما را تسریع می‌کند.

ابتدا باید قسمتی از موها را که می‌خواهید ببافید به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

سپس بخشی از مو که در قسمت چپ قرار دارد را روی قسمت میانه بیاورید. سپس قسمت راست را روی قسمت چپ  آورده و در نهایت بخش میانی را روی قسمت راست می‌گذاریم. به همین ترتیب به کارمان ادامه می‌دهیم و در نهایت موها به زیبایی تصویر بالا بافته می‌شوند.

شاید از لحاظ تئوری توضیح‌هایش سخت به نظر برسد ولی در عمل بسیار ساده و لذت‌بخش خواهد بود.

بعد از اینکه یک بار طبق توضیح‌ها عمل کردید حسابی دست‌تان روان‌ خواهد شد و می‌توانید به سرعت موهایتان را ببافید. در این مطلب قصد داریم تکنیک و مدل‌های جذابی که ترند روز هستند را به طور مختصر و مفید به شما معرفی کنیم. این مدل‌های بافت مو عبارت‌اند از:

  • بافت موی هلندی
  • بافت مو با کاموا
  • بافت موی دخترانه

۱.

بافت موی هلندی

بافت مو

بافت موی هلندی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مدل بافت مو برای دختران و خانم‌ها است. این مدل بافت مو آنقدر شیک و در عین حال بامزه است که می‌توان در همه نوع مراسم مثل تولد، عروسی، عقد و دیگر مراسم‌ها آن را به عنوان مدل مورد نظر انتخاب کرد. این بافت مو نیز انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید موها را به دو قسمت تقسیم کنید و بافت را در دو طرف انجام دهید.

همچنین می‌توانید همه‌ی موها را یک‌ جا و باهم ببافید. یکی از مزایای بافت مو به سبک هلندی این است که زمان کمی را از شما می‌گیرد.

برای بافت موی هلندی دوتایی مراحل زیر را با دقت مشاهده کنید و بخوانید.

/*/
پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو