8 مزایای ایمپلنت فوری دندان مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : سه شنبه, 09 خرداد 1402 15:19 از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود که اتفا

1402\03\10 14:18:41


8 مزایای ایمپلنت فوری دنداناز ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود که اتفاقا…

8 مزایای ایمپلنت فوری دندان مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : سه شنبه, 09 خرداد 1402 15:19 از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود که اتفاقا بهترین روش دائمی در حوزه دندان پزشکی است. ایمپلنت فوری یکی از انواع ایمپلنت دندان است که می توان ظرف مدت کوتاهی دندان از دست رفته را جایگزین کرد

8 مزایای ایمپلنت فوری دندان مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : سه شنبه, 09 خرداد 1402 15:19 از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود که اتفاقا بهترین روش دائمی در حوزه دندان پزشکی است.

ایمپلنت فوری یکی از انواع ایمپلنت دندان است که می توان ظرف مدت کوتاهی دندان از دست رفته را جایگزین کرد. در این مقاله به بررسی مزایای ایمپلنت فوری می پردازیم.   مزایای ایمپلنت فوری   در واقع ایمپلنت فوری همان ایمپلنت سنتی است با این تفاوت که در این روش استخوان فک با ایمپلنت با سرعت بالاتری جوش می خورد و زودتر می توان از آن بهره برداری کرد. از مهم ترین مزایا ایمپلنت فوری مدت زمان کوتاه در دوره درمان است که می توانید زودتر از ایمپلنت بهره برده و زیبایی را به لبخند و دندان های خود بازگردانید.   ایمپلنت فوری یا ایمپلنت بدون جراحی چیست؟ ایمپلنت فوری یکی از پیشرفت های چشمگیر در حوزه دندان پزشکی است که محبوبیت زیادی بین پزشکان و بیماران پیدا کرده است.

از مهم ترین مزایای ایمپلنت فوری این است که همزمان با جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک شما دیگر نیازی به استفاده از جایگزین موقت متحرک دندان نخواهید داشت.   بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت دندان   ایمپلنت دندان زمانی که معرفی شد و اولین ایمپلنت ها انجام می شد حتما باید سه الی شش ماه منتظر می ماندید تا ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش خورده تا بتوان درمان را تکمیل کرده و تاج دندان را بر روی آن سوار کرد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقاتی که انجام شده است می توان ایمپلنت را درون استخوان بلافاصله بعد از خارج کردن ریشه دندان جایگزین نمود و با همان موفقیت پیشین درمان را تکمیل کرد.   ایمپلنت فوری   بهتر است بدانید که بارگذاری ایمپلنت درون استخوان فک تعیین کننده پیوند یا عدم پیوند آن با استخوان نیست بلکه درجه حرکت میکروی ایمپلنت درون استخوان تعیین کننده این موضوع است.   استخوان فک نیز آن طور  که تصور می کنید محکم و سفت  نیست و تا حدی الاستیک است و ایمپلنت می تواند داخل استخوان کمی حرکت داشته باشد. البته این میکرو حرکت باید زیر 100 میکرون باید تا این پیوند بین ایمپلنت و استخوان به خوبی انجام شود.   در صورتی که ایمپلنت در جایگذاری اولیه پایدار باشد تعیین می کند چه مقدار نیرو بر این ایمپلنت می تواند اعمال شود حتی اگر این میکرو حرکت هم وجود داشته باشد.   در صورتی که ایمپلنت دندان ایمن تنظیم شود و به خوبی بر روی استخوان قرار بگیرد قطعا پایدار تر خواهد بود.

در واقع ایمپلنت باید به میزان کافی توانایی مقاومت در برابر گاز گرفتن و فشار های ناشی از جویدن مواد غذایی یا خرد کردن مواد غذایی را تحمل کند.   بیشتر بخوانید » مزایا و معایب ایمپلنت   به حال روش ایمپلنت فوری یا ایمپلنت بدون جراحی یکی از نوین ترین روش های کاشت دندان است که درد یا خونریزی نداشته و سرعت عمل جراح در این روش بسیار بالاتر از روش های مشابه است. افرادی که دارای شرایط کافی برای این نوع کاشت هستند جهت جلوگیری از استرس شدید آن ها بهترین روش ایمپلنت فوری است زیرا زودتر به نتیجه دلخواه می رسند.   مزایای ایمپلنت فوری چیست؟ 1- ایمپلنت فوری بهترین گزینه برای بهبود هر چه بهتر بافت نرم ترمیم های تک دندان است. 2- با توجه به اینکه بلافاصله بعد از کشیدن دندان خراب یا شکسته شده می توان از این نوع ایمپلنت استفاده نمود، نیازی به گذشت زمان طولانی برای ترمیم دندان نیست. به همین علت دوره درمان کوتاه تر از دوره درمان برای ایمپلنت معمولی است و دیگر بیماران نیازی به گذراندن دوره بدون دندان نیستند. 3- به دلیل عدم نیاز به برش لثه و بافت نرم در این روش بعد از عمل دیگر تورم، درد و خونریزی وجود نخواهد داشت. 4- همچنین برای آشکار سازی ایمپلنت دندان در این روش دیگر نیازی به جراحی دوم نیست. 5- با استفاده از ایمپلنت بدون درد و جراحی می توان دندان های لق شده یا مصنوعی که جلوی دهان قرار می گیرد را محکم و ثابت کرد. 6- در روش ایمپلنت فوری تحلیل استخوان به حد زیادی کاهش پیدا می کند. 7- ایمپلنت فوری برای افرادی که نسبت به درد یا عمل جراحی استرس دارند یا حساس هستند بهترین گزینه است. 8- دوره بهبودی و مراقبت ها در این روش بسیار کمتر از روش ایمپلنت معمولی است زیرا زودتر نتیجه حاصل می شود.   چه افرادی بهترین کاندید برای ایمپلنت فوری هستند؟ پس از آن که به صورت کامل با مزایای ایمپلنت فوری آشنا شدید باید بدانید چه افرادی بهترین کاندید برای ایمپلنت فوری هستند.

در صورتی که استخوان فک شما دچار تحلیل شده باشد نمی توانید کاندید مناسبی برای این روش باشید زیرا میزان بافت کافی استخوان شما از نظر ضخامت و ارتفاع از بین رفته است.   ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است؟   به همین علت باید قبل از کاشت ایمپلنت دندان از روش پیوند استخوان استفاده کنید. در پیوند استخوان باید لثه در این قسمت کنار زده شود. همچنین اگر زمان کشیدن دندان سینوس فک بالا گسترش پیدا کند حفره پر از هوا به وجود آمده و دیگر نباید دندان را داخل آن ایمپلنت کرد.

در این صورت باید کف حفره سینوس را با پیوند استخوان بالا برد و بعد از آن جراحی کرد. به صورت کلی در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید می توانید از روش ایمپلنت فوری استفاده نمائید:   نداشتن مشکلات لثه در صورتی که بیمار دارای مشکلات لثه و بافت نرم باشد باید از جراحی باز استفاده کند به همین علت این روش برای بیمار مناسب نخواهد بود. در این صورت باید دندان پزشک بخشی از لثه از کام دهان بیمار را بردارد و به ناحیه مورد نظر پیوند بزند.   تراکم و استحکام کافی در استخوان فک اگر فرد بعد از کشیدن دندان عفونتی نداشته باشد و تراکم و استحکام کافی برای حمایت از ایمپلنت داشته باشد می توان از روش ایمپلنت فوری استفاده نمود و نیازی نیست چند ماه در انتظار ترمیم بافت استخوان منتظر ماند.   دارا بودن ارتفاع و ضخامت استخوان فک پیش از انجام ایمپلنت فوری باید عکس سی تی اسکن فک انجام شود تا بتوان تشخیص داد ضخامت و ارتفاع استخوان فک برای ایمپلنت فوری مناسب است یا خیر؟  .

.


بازنشر از : بیتوته



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران