دانشگاه علوم پزشکی اهواز حمله تروریستی ایذه ایذه اهواز- رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، آخرین وضعیت مجروح

1401\09\07 12:29:08


آخرین وضعیت «میثم پیرفلک» در بیمارستان گلستان تشریح شد

اهواز- رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، آخرین وضعیت مجروح حادثه تروریستی تیراندازی در شهر ایذه را تشریح کرد.

داوود شلیل احمدی بیان کرد: عمل‌های اصلی این بیمار که شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب است در روزهای قبل انجام شده ولی به خاطر حجم آسیب ناشی وارد شده از اصابت گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شدند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت هستند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز ادامه داد: در روزهایی که بیمار، شرایط بعد از عمل را تجربه کرد، این التهاب و عفونت باعث نامساعد شدن حالش شد؛ پس از این التهاب، بیمار دچار سپسیس (واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت) شده که این موضوع باعث اختلال در تنفس و حرکت روده‌ها می‌شود. وی افزود: به همین دلیل دو بار و در روزهای پنجشنبه و شنبه (سوم و پنجم آبان‌‎ماه ۱۴۰۱) در اتاق عمل، بررسی مجددی از لحاظ وجود عفونت در محدوده شکم انجام شد که بیمار عفونت شکمی نداشت و فقط بافت‌ها و استخوان‌های تخریب شده دچار عفونت شده بودند. شلیل احمدی به درمان عفونت‌های بیمار با داروی آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و گفت: به علت شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت خواهد بود و امید است که بدن بیمار بتواند مقاوم باشد تا شرایط را تحمل و این مرحله از بیماری و درمان را به خوبی سپری کند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان تاکید کرد: تیم‌های پزشکی به طور جدی در حال پیگیر و درمان بیمار هستند اما امروز به خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافت که تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرد و شرایط او در حال حاضر درمان با دارو و نگهداری در آی‌سی‌یو است.. .


بازنشر از : مهر

دانشگاه علوم پزشکی اهواز

حمله تروریستی ایذه

ایذه



استعلام قیمت کارتن لیمینتی