قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده درمان ناباروری علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پز

1401\05\23 15:08:07


بیمه‌ ها مکلف به پوشش حداکثری هزینه های جوانی جمعیت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: راه اندازی و گسترش مراکز درمان ناباروری سطح ۲ اقدامی استراتژیک است.

در راستای اجرای مصوبه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان ورامین، به عنوان اولین مرکز درمان سطح ۲ در شهرستان‌های استان تهران با حضور دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، رضا زندی معاون درمان دانشگاه، شهرزاد زاده مدرس رئیس بیمارستان مهدیه، بابک بختیاری رئیس شبکه بهداشت ورامین، سید محمد طباطبایی رئیس شبکه بهداشت قرچک رئیس بیمارستان مهدیه و جمعی از خیرین افتتاح شد.

علیرضا زالی در حاشیه افتتاح این مرکز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، از راه اندازی یکی از مراکز مهم در جریان تحقق قانون مترقی مصوب مجلس مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان ورامین به عنوان اولین مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در شهرستان‌های استان تهران ابراز خرسندی کرد. وی در ادامه حلقه مفقوده درمان زوجین نابارور را همین مراکز سطح ۲ دانست و ادامه داد: زنجیره ارائه خدمات درمانی سطوح متفاوتی دارد، در استان‌ها زوجین یا به مرکز سطح یک که بضاعت لازم برای ارائه خدمات مورد نیاز آنها را ندارند، مراجعه یا به صورت مستقل از مراکز سطح سه خدمت دریافت می‌کنند. بنابراین راه اندازی و گسترش مراکز درمان ناباروری سطح ۲ اقدامی استراتژیک است.

زالی از امکان ارائه ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات مورد نیاز ناباروری در مراکز سطح ۲ خبر داد و افزود: خوشبختانه بیمارستان مهدیه به عنوان یکی از بیمارستان‌های ارجاعی و قطب ناباروری در استان تهران، که مرکز درمانی ناباروری سطح سه محسوب می‌شود، به صورت پشتیبان به مرکز ورامین خدمت رسانی می‌کند تا ضمن تضمین کیفیت بالای ارائه خدمات، این زنجیره به هم پیوسته درمان ناباوری تکمیل شود. به گفته وی، تمامی مسئولان در ستاد دانشگاه، رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان قرچک و ورامین، ائمه جمعه و خیرین تلاش کردند تا تجهیزات این مرکز منطبق بر استانداردهای نوین این حوزه فراهم شود و تمام ویژگی‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را نیز داشته باشد. وی ادامه داد: دکتر نوش آبادی نماینده پرتلاش مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز در راستای اجرای مصوبه حمایت از جوانی جمعیت و خانواده با تلاش فراوان در تحقق این موضوع ما را همراهی کردند.

زالی تصریح کرد: از زمان ابلاغ این مصوبه به دانشگاه و تشکیل ستاد مربوطه، یکی از مهم‌ترین مباحثی که هدف‌گذاری و به همت معاونت درمان دانشگاه تعیین تکلیف شد، نیازسنجی برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ بود. البته اولویت حوزه درمان دانشگاه، تکمیل این زنجیره و راه اندازی این مراکز در سایر شهرستان‌ها در آینده نزدیک است. وی در خصوص ارائه خدمات ارزان و با کیفیت در حوزه درمان ناباروری، عنوان کرد: قانونگذاران، مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و همکاران در صحن مجلس پیگیر ارائه تسهیلات ارزان و با کفایت لازم، به ویژه برای افراد علاقه‌مند به فرزندآوری و در گروه سنی و اجتماعی مناسب فرزندآوری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بیمه، سازمان‌های بیمه گر را مکلف به پوشش هزینه حداکثری از طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده دانست و افزود: در خصوص ارائه خدمات در مرکز ورامین که به عنوان اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان‌های تهران افتتاح شد، آمادگی لازم در ستاد دانشگاه برای مذاکره با بیمه سلامت به منظور کاهش حداکثری فرانشیز این خدمات وجود دارد. وی در پایان از فرماندار و امام جمعه شهرستان ورامین، مسئولان و خیرین که در تحقق برنامه‌های عمرانی و بهداشتی این شهرستان تلاش کردند، تشکر کرد.. .


بازنشر از : مهر

قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

درمان ناباروری

علیرضا زالی



استعلام قیمت کارتن لیمینتی