رنگ کردن موها به شما ظاهری جدید می‌دهد و شامل مراحل مختلفی می‌شود

1403\01\27 16:46:11


۹ مورد از مهم‌ترین نکات شستن مو قبل از رنگ کردن

رنگ کردن موها به شما ظاهری جدید می‌دهد و شامل مراحل مختلفی می‌شود

رنگ کردن موها به شما ظاهری جدید می‌دهد و شامل مراحل مختلفی می‌شود.

یکی از سؤالاتی که همیشه درباره‌ی رنگ کردن مو مطرح می‌شود این است که آیا باید قبل از رنگ کردن موها آن‌ها را بشوییم؟ این سؤال برای همه‌ی کسانی که تازه با تکنیک‌های رنگ کردن مو آشنا می‌شوند، پیش می‌آید. به‌هرحال، کارهایی که باید پیش از رنگ کردن موها انجام بدهید و حتی نکات مراقبت از موی رنگ شده همه در داشتن موهایی زیبا اهمیت دارند. توجه یا عدم توجه به نکات شستن مو قبل از رنگ کردن می‌تواند موهای شما را زیباتر کند یا ظاهر آن‌ها را از بین ببرد.

در این مقاله، مسائل و نکات مهمی که برای شستن موها پیش از رنگ کردن اهمیت دارند را می‌خوانید.

آیا برای رنگ کردن مو باید تمیز باشد؟

در گذشته، اگر قصد رنگ کردن موهایتان را داشتید، از آرایشگر خود این توصیه را می‌شنیدید که نباید موهایتان را رنگ کنید. آن‌ها به شما می‌گفتند که موهای کثیف بهترین موها برای رنگ شدن هستند. در حال حاضر نیز قاعده‌ی کلی این است که در روزی که می‌خواهید موها را رنگ کنید، آن‌ها را نشویید.

حتی اگر روتین شست‌وشوی موهای شما اجازه می‌دهد هم بهتر است که یک روز پیش از رنگ کردن موها، به حمام نروید یا موها را نشویید. گاهی اوقات نیز ممکن است از متخصصان رنگ مو بشنوید که مویی که دو یا سه روز شسته نشده بهترین مو برای رنگ شدن است اما علت این توصیه چیست؟

موهای شسته نشده یک لایه‌ی محافظ طبیعی از روغن تولید می‌کنند. معمولا این اتفاق را ناخواسته یا حتی غیرطبیعی می‌دانیم اما جالب است که بدانید این اتفاق به محافظت از مو و پوست سر شما کمک می‌کند.

به همین دلیل، آرایشگران و کارشناسان حرفه‌ای رنگ مو اغلب توصیه می‌کنند که به شستن مو قبل از رنگ کردن حتی فکر نکنید.

رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره 7.1 /*/
رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره ۷.۱ /*/
۵۱,۰۰۰ /*/
۴۴,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی روشن شماره 8.1 /*/
رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی روشن شماره ۸.۱ /*/
۵۱,۰۰۰ /*/
۴۶,۵۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید انواع رنگ مو/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/

موها قبل از رنگ کردن چقدر چرب باشند؟

 

چربی طبیعی مو به فرایند رنگ کردن موها کمک می‌کند. در حقیقت، سبوم یا روغن‌های طبیعی مو آن را سالم و مرطوب نگه می‌دارند و از آن در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی خشن رنگ مو و دکلره محافظت می‌کنند. علت اینکه برخی از کارشناسان رنگ مو توصیه می‌کنند که دو روز پیش از رنگ کردن موها آن‌ها را بشویید هم همین است.

در این دو روز پوست سر مقداری روغن طبیعی تولید می‌کند که به بهتر رنگ گرفتن موها و محافظت از آن‌ها کمک می‌کند. بااین‌حال، باید از رنگ کردن موهای بیش از حد چرب و کثیف خودداری کنید. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که شستن مو قبل از رنگ کردن چه موقع باید باشد یا به عبارت دیگر موها پیش از رنگ کردن چقدر چرب باشند؟

پیش از رنگ کردن مو باید موهایتان کمی چرب باشند.

در حالت ایده‌آل، شما باید حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از شستن موها آن‌ها را رنگ کنید. اگر به مدت ۳ تا ۴ روز یا بیشتر موهای خود را نشویید، بیش از حد چرب می‌شوند و رنگ کردن چنین موهای چربی ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشد. البته، این مسئله به نوع اکسیدانی که به کار می‌برید نیز بستگی دارد.

رنگ مو باید با یک اکسیدان ترکیب شود تا نتیجه‌ی کار بهتر شود. غلظت اکسیدان، درصد یا حجم آن موضوعی است که در این رابطه باید در نظر بگیرید. هرچه عدد مربوط به درصد یا حجم اکسیدان بیشتر باشد، غلظت آن بیشتر خواهد بود.

اگر از اکسیدانی کمتر از ۲۰ ولوم استفاده می‌کنید، باید موهایتان تمیز باشد.

این نوع اکسیدان به اندازه‌ی همتایان خود قوی نیست و برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی مؤثرتر و بهتر به تارهای موی تمیز نیاز دارد. اکسیدان‌های بیش از ۳۰ ولوم قوی‌تر هستند و روی موهای شسته نشده و چرب بهتر عمل خواهند کرد. علاوه‌براین، روغن اضافی از موها در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی موجود در این محصول محافظت می‌کند.

اکسیدان مارال مدل CREAM شش درصدی حجم 1000 میلی لیتر /*/
اکسیدان مارال مدل CREAM شش درصدی حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر /*/
۹۵,۰۰۰ /*/
۶۸,۴۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
اکسیدان مارال مدل 20vol شش درصدی حجم 150 میلی لیتر /*/
اکسیدان مارال مدل ۲۰vol شش درصدی حجم ۱۵۰ میلی لیتر /*/
۲۲,۰۰۰ /*/
۱۷,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید انواع اکسیدان/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/

تأثیر رنگ مو در شست‌وشوی آن پیش از رنگ کردن

رنگ مو هم یکی از عواملی است که باید برای شستن موها پیش از رنگ کردن در نظر بگیرید.

اگر برای شست‌وشوی موها از شامپویی با خاصیت تقویت‌کنندگی استفاده می‌کنید، ممکن است فرمول آن بر نتیجه‌ی کار و رنگ نهایی موهایتان تأثیر بگذارد.

اگر موهایی با رنگ روشن‌تر می‌خواهید، روغن موجود در موهای کثیف می‌تواند موهایتان را یک یا دو درجه تیره‌تر از آنچه هست نشان بدهد، به ویژه اگر تارهای موی شما به طور طبیعی روشن‌تر باشند. همین مسئله برای موهای تیره‌تر نیز صدق می‌کند.

  • همه چیز درباره‌ی رنگ موی دودی خاکستری

نکات شستن مو قبل از رنگ کردن که باید بدانید

یک اشتباه رایج در مراقبت از مو این است که مسائل مربوط به شستن موهای رنگ شده را در نظر نمی‌گیریم. پیش از اینکه موها را رنگ کنید، باید همه چیز در مورد شستن مو و همچنین، نکات شستن مو قبل از رنگ کردن را در نظر بگیرید.

با توجه به این نکات، احتمال آسیب رسیدن به پوست سر و موها به حداقل خواهد رسید.

پیش از رنگ کردن مو آن را امتحان کنید

اگر رنگ کردن موها به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه‌ی کار فاجعه‌آمیز شود. اغلب این احتمال وجود دارد که رنگ کردن موهای به شدت چرب نتیجه‌ی دل‌خواه را نداشته باشد. برای جلوگیری از این مسائل، تکنیک‌های خود را روی موهای تمیز با رنگ موی مورد نظر امتحان کنید.

این کار باعث می‌شود که نتیجه‌ی نهایی را روی بخشی از موها ببینید و تکنیک‌های خود را بهبود ببخشید تا نتایج کار بهتر شود.

آزمایش حساسیت یا آلرژی انجام بدهید

پیش از رنگ کردن موها باید یک آزمایش حساسیت یا آلرژی انجام بدهید. در این آزمایش، میزان چربی موها را اندازه بگیرید و نتیجه‌ی نهایی را ارزیابی کنید. اگر رنگ مو روی موهای شسته نشده اثر نکرد، موها را بشویید و یک آزمایش دیگر انجام دهید.

در این آزمایش، قدرت پوست سر خود را در دو حالت شسته شده و شسته نشده ارزیابی می‌کنید. در واقع، آزمایش حساسیت یا آلرژی نشان می‌دهد که پوست سر شما به دکلره و رنگ مو حساس است یا خیر و در حالت شسته شده سالم‌تر باقی می‌ماند یا باید موها را نشسته رنگ کنید.

قبل از رنگ کردن مو، از سلامت موهای خود مطمئن شوید

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند به تارهای موی شما آسیب برساند. هنگام مخلوط کردن رنگ مو با یک اکسیدان باید همیشه دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید.

قبل از رنگ کردن موهای خود از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

حداقل یک یا دو بار در هفته موهای خود را به صورت عمیق نرم کنید. به این ترتیب، موهایتان تغذیه و مرطوب می‌شوند. از یک شامپوی شفاف‌کننده‌ی مو نیز هر دو هفته یک بار استفاده کنید تا محصولات شوینده‌ی مو لابه‌لای موها تجمع نکنند.

پس از آن نیز یک نرم‌کننده‌ی موی ملایم به کار ببرید تا موهایتان صاف و نرم شوند. این کار به جلوگیری از هر گونه آسیب به موها کمک می‌کند.

پودر دکلره بیول مدل 12 وزن 50 گرم /*/
پودر دکلره بیول مدل ۱۲ وزن ۵۰ گرم /*/
۳۷,۸۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
پودر دکلره زانیس مدل 02 وزن 500 گرم /*/
پودر دکلره زانیس مدل ۰۲ وزن ۵۰۰ گرم /*/
۱۱۸,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید انواع بی‌رنگ کننده مو/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/

چگونه موهای شسته نشده را در خانه رنگ کنیم؟

 رنگ کردن

برای اینکه موها را در خانه رنگ کنید، پس از توجه به نکات شستن مو قبل از رنگ کردن، باید ۱۰ مرحله را طی کنید.

تبلیغات
فروش مواد شیمیایی
فروش مواد شیمیایی

بیشتر مواد شیمیایی صنعتی از خارج از ایران وارد می شود. چون یافتن مواد شیمیایی خالص کار سختی است. مواد شیمیایی صنعتی در بخش های مختلف صنایع تولیدی، پوشاک، بهداشتی، داروسازی، پزشکی، رنگ سازی، کاغذ و جوهرسازی، مواد غذایی، مواد پلاستیکی، صنایع نساجی، فولاد و ذوب آهن و … مورد استفاده قرار می گیرند. محل نگهداری مواد شیمیایی صنعتی معمولا در انبار های تهران است اما ارسال آن به کلیه شهرهای ایران به سهولت انجام می شود.

مرحله‌ی اول: پوشیدن لباس مناسب

رنگ کردن موها چه تمیز باشند و چه شسته نشده باشند، می‌تواند لباس‌های شما را لکه‌دار کند. برای پیشگیری از این اتفاق، یک لباس یا تی‌شرت قدیمی را به رنگ کردن موها در خانه اختصاص دهید.

می‌توانید این تی‌شرت را پس از لکه‌دار شدن دوباره استفاده کنید یا حتی آن را دور بیندازید.

مرحله‌ی دوم: پوشاندن شانه‌ها و گردن

یک کیسه‌ی پلاستیکی یا یک حوله‌ی قدیمی تیره‌رنگ را دور گردن خود بپیچید. به این ترتیب، شانه‌ها و گردنتان پوشانده می‌شوند و احتمال لکه‌دار شدن این نواحی به حداقل خواهد رسید.

  • ۴ روش برای از بین بردن تناژ زرد و قرمزی موهای رنگ شده

مرحله‌ی سوم: شانه کردن موها

موها را پیش از رنگ کردن خوب شانه بزنید. این کار باعث می‌شود که گره‌های مو از بین بروند.

رنگ کردن موهای صاف و مرتب بسیار ساده‌تر است. به‌علاوه، شانه کردن موها باعث می‌شود که در نهایت رنگ مو ظاهر بهتر و یکنواخت‌تری داشته باشد.

مرحله‌ی چهارم: آماده کردن پوست

نکات شستن مو قبل از رنگ کردن

چرب کردن پوست اطراف موها یکی دیگر از کارهایی است که علاوه بر نکات شستن مو قبل از رنگ کردن باید در نظر بگیرید. با استفاده از یک روغن یا وازلین پیشانی، پشت گوش‌ها و پشت گردن خود را چرب کنید.

این کار از ایجاد لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

مرحله‌ی پنجم: پوشیدن دستکش

رنگ مو گاهی باعث ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود که از بین بردن آن‌ها کار دشواری است. بنابراین، علاوه بر چرب کردن پوست اطراف موهای سر، باید از دست‌ها هم در برابر لکه‌های پوستی محافظت کنید. برای این کار یک جفت دستکش یک‌بار مصرف بپوشید.

مرحله‌ی ششم: مخلوط کردن رنگ

رنگ موی مورد نظرتان را طبق دستورالعمل سازنده با اکسیدان مناسب ترکیب کنید.

برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، نسبت دقیق ذکر شده روی بسته‌ی رنگ مو را رعایت کنید.

بهتر است برای ترکیب کردن رنگ مو و اکسیدان از کاسه‌های فلزی استفاده نکنید چون ممکن است با ترکیب رنگ مو و اکسیدان واکنش نشان دهند. برای ترکیب کردن رنگ مو و اکسیدان باید فقط از کاسه‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای استفاده کنید.

کرم رنگ مو هیدرودرم مدل Gradual حجم 150 میلی لیتر رنگ مشکی /*/
کرم رنگ مو هیدرودرم مدل Gradual حجم ۱۵۰ میلی لیتر رنگ مشکی /*/
۲۳۱,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
شامپو رنگ مو مارال مدل بلو بری حجم 200 میلی لیتر رنگ بنفش /*/
شامپو رنگ مو مارال مدل بلو بری حجم ۲۰۰ میلی لیتر رنگ بنفش /*/
۸۴,۰۰۰ /*/
۷۳,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید انواع اسپری رنگ مو/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/

مرحله‌ی هفتم: تقسیم کردن مو

در مرحله‌ی بعدی، باید موها تقسیم‌بندی کنید. موها را با استفاده از یک شانه‌ی دم باریک یا دم موشی به چهار قسمت تقسیم کنید.

هر کدام از این بخش‌ها را با کمک گیره‌ی مو در جای خود محکم کنید.

مرحله‌ی هشتم: رنگ کردن موها

ابتدا قسمت اول از موهای تقسیم‌شده را در دست بگیرید و رنگ مو را از نوک مو تا ریشه‌ی آن بمالید. ریشه‌های مو سریع‌تر از سایر بخش‌ها رنگ مو را به خود می‌گیرند. برای اطمینان از رسیدن به رنگ مویی یکنواخت، باید این بخش را در آخر رنگ کنید.

اگر می‌خواهید رنگ مو به صورت یکنواخت روی موهایتان اعمال شود، باید شانه را روی موهای خود بکشید. این کار را برای سایر بخش‌های تقسیم‌شده‌ی مو نیز تکرار کنید.

مرحله‌ی نهم: صبر کردن برای رنگ گرفتن موها

پس از رنگ کردن موهای خود، آن‌ها را با کلاه دوش بپوشانید. طبق دستورالعمل سازنده‌ی رنگ مو و مدت زمانی که روی بسته‌ی رنگ مو درج شده، صبر کنید تا موها رنگ بگیرند.

مرحله‌ی دهم: شستن و خشک کردن موها

رنگ مو را با آب بشویید.

پس از پاک شدن رنگ از روی موها، آن‌ها را با سشوار خشک کنید و هر طور که دوست دارید حالت دهید. بلافاصله پس از شست‌وشوی رنگ مو از روی موها از شامپو استفاده نکنید. شست‌وشوی موها با شامپو را به یکی دو روز پس از رنگ کردن موها موکول کنید.

کلاه رنگ مو مدل HED 01 مجموعه ۱۲ عددی /*/
کلاه رنگ مو مدل HED 01 مجموعه ۱۲ عددی /*/
۲۵,۰۲۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
کلاه رنگ مو مدل آکاردئونی کد KOKOMO بسته 24 عددی /*/
کلاه رنگ مو مدل آکاردئونی کد KOKOMO بسته ۲۴ عددی /*/
۳۱,۷۷۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید انواع تجهیزات رنگ مو/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/

نحوه‌ی بررسی چربی مو پیش از رنگ کردن

شستن مو قبل از رنگ کردن

به راحتی می‌توانید موهایی را که یک یا دو روز از شسته شدن آن‌ها می‌گذرد، رنگ کنید.

بااین‌حال، رنگ کردن موهای چرب ممکن است بر بازدهی رنگ تأثیر بگذارد زیرا رنگدانه‌ها به تارهای مو نمی‌چسبند و موهای شما را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهند. بنابراین، بهتر است که پیش از رنگ کردن موها بررسی کنید که به اندازه‌ی کافی چرب هستند یا خیر.

برای بررسی چربی مو پیش از رنگ کردن این مراحل را طی کنید:

  • فرق وسط باز کنید و موها را به دو طرف شانه کنید.
  • با استفاده از یک دستمال کاغذی تمیز به موهایی که فرق وسط باز شده‌اند، به آرامی ضربه بزنید.
  • دستمال کاغذی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه روی موها نگه دارید.
  • در صورتی که دستمال کاغذی لکه‌های روغن دارد، موهای شما برای رنگ کردن بیش از اندازه چرب است. در مقابل، اگر بخشی از دستمال کاغذی چرب شده یا اصلا دستمال چرب نشده، می‌توانید موها را رنگ کنید.

برای بررسی کردن چربی مو می‌توانید دستمال کاغذی را روی ریشه‌ی موها نیز بکشید.

  • نحوه‌ی انتخاب شامپوی موی چرب؛ نکاتی که باید قبل از خرید یک شامپوی خوب بدانید

کلام آخر

برای اینکه موهای رنگ‌شده‌ی شما ظاهر بهتری داشته باشند، باید به نکات شستن مو قبل از رنگ کردن توجه کنید.

بیشتر کارشناسان رنگ مو توصیه می‌کنند که رنگ کردن مو را به یکی دو روز پس از شستن موها موکول کنید. به این ترتیب، چربی طبیعی مو باعث می‌شود که موها بهتر رنگ شوند. به‌علاوه، این چربی طبیعی از پوست سر شما در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو و اکسیدان پیشگیری می‌کند.

اگر از آخرین مرتبه‌ای که موها را شسته‌اید، سه تا چهار روز می‌گذرد، بهتر است ابتدا چربی مو را بسنجید. پس از آن نیز، دستورالعمل رنگ کردن موهای شسته نشده را دقیقا دنبال کنید. در نهایت، از نتیجه‌ی کار راضی خواهید بود.

منبع: stylecraze

/*/
/*//*/ .

.


بازنشر از : digimag



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو