زومجی/ علاقمندان فیلم‌های ژانر وحشت شاید از تولیدات انیمیشنی این ژانر غافل بمانند. به همین ترتیب ما در این مقاله به معرفی ۱۹ انیمیشن ترسناک پرداخته‌ایم که احتمال دارد ب

1401\07\15 10:14:09


بهترین انیمیشن های ترسناک؛ از عروس مرده تا کورالین

زومجی/ علاقمندان فیلم‌های ژانر وحشت شاید از تولیدات انیمیشنی این ژانر غافل بمانند. به همین ترتیب ما در این مقاله به معرفی ۱۹ انیمیشن ترسناک پرداخته‌ایم که احتمال دارد بسیاری از آن‌ها را ندیده باشید.

زومجی/ علاقمندان فیلم‌های ژانر وحشت شاید از تولیدات انیمیشنی این ژانر غافل بمانند.

به همین ترتیب ما در این مقاله به معرفی ۱۹ انیمیشن ترسناک پرداخته‌ایم که احتمال دارد بسیاری از آن‌ها را ندیده باشید. همراه زومجی باشید. مشخص است که بیشتر مردم دوست دارند نیاز خود به تجربه‌ی ترس و وحشت را ازطریق تماشای آثار ساخته شده در این ژانر برطرف کنند. اما گاهی می‌توان همین تجربه را از راه تماشای انیمیشن های ترسناک هم به‌دست آورد.

درواقع با گشتی در منابع مختلف می‌توانید فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناک پویانمایی را هم پیدا کنید که همان نوع ترس واقعی را به شما هدیه می‌دهند.البته شاید بزرگسالان چنین نگاهی به آثار ترسناک انیمیشنی نداشته و آن‌ها را بیشتر مناسب افراد کم سن‌وسال‌تر بدانند. شاید هم گروهی از بینندگان برای واژه ترسناک چندان تناسبی با دنیای پر زرق و برق و رنگارنگ انیمیشن‌ها قائل نشوند. بااین‌حال شماری از فیلم‌سازان به‌دنبال ترکیب این دو عنصر و خلق آثاری تماشایی هستند و خب، ماحصل کار شماری از آن‌ها آثاری موفق و تحسین شده است.

دراین مرور با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین انیمیشن های منتشر شده در شاخه وحشت داشته باشیم و ببنیم برخورداری از چه امتیازاتی باعث برجسته‌تر شدن این آثار شده است.۱۰- انیمیشن Frankenweenieانیمیشن فرنکنوینیژانر: اکشن، درامکارگردان: تیم برتونسال ساخت: ۲۰۱۲میانگین امتیازات Frankenweenie در IMDB: ۶/۹فرانکن وینی دیگر اثر سرگرم کننده تیم برتون است که باز هم داستانش در مورد شخصیتی به نام ویکتور است. ویکتور پسری است که دوران خوشی را با سگش اسپارکی می‌گذراند، اما حادثه‌ای ناگوار منجر به مرگ اسپارکی و اندوهگین شدن ویکتور می‌شود. ویکتور که تاب جدایی از دوست همیشگیش را ندارد، به‌دنبال راهی است که اسپارکی را به زندگی برگرداند و بالاخره هم موفق می‌شود، اما اوضاع رفته رفته جنبه‌ای ترسناک به خود می‌گیرد.انیمیشن فرنکن‌وینی اثری در سبک استاپ موشن و سیاه و سفید است و شخصیت اصلی آن هم به‌عنوان یکی از دست کم گرفته شده‌ترین شخصیت‌های آثار برتون شناخته می‌شود.

فرنکن وینی درونمایه اصلی خود را از داستان کلاسیک فرانکشتاین گرفته و آن را با کلید وا‌ژه‌هایی همچون وفاداری و معنای دوستی در هم آمیخته است. طرفداران، این اثر را به خاطر شخصیت‌پردازی، ترسناک بودن و طنز نابسامانش مورد ستایش قرار می‌دهند. شاید همین مسئله باعث شده است که از این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های ترسناک جهان یاد شود.۹- انیمیشن ParaNormanانیمیشن پارانورمنژانر: ماجراجویی، کمدیکارگردان: کریس باتلر، سم فلسال ساخت: ۲۰۱۲میانگین امتیازات ParaNorman در IMDB: ۷پارانورمن از جمله آثار انیمیشنی است که تماشای آن هم برای نوجوانان و هم والدین آن‌ها سرگرم کننده و جالب توجه است.

داستان این انیمیشن در مورد پسری به نام نورمن است که توانایی صحبت کردن با مردگان را دارد. او همیشه سعی در پنهان کردن قدرت خود دارد، بااین‌حال زمانی فرا می‌رسد که او مجبور است از این قدرت خود استفاده کند تا جامعه کوچک‌شان در ماساچوست را از نفرین یک جادوگر نجات دهد. این انیمیشن در سبک استاپ موشن ساخته شده و نگاهی دقیق به موضوع مرگ دارد و دراین زمینه هم بسیار سرگرم کننده عمل کرده است.۸- انیمیشن Watchmen: Tales of the Black Freighterانیمیشن قصه های کشتی سیاهژانر: انیمیشن کوتاه، اکشنکارگردان: مایک اسمیت، دنیل دل‌پوراتوریوسال ساخت: ۲۰۰۹میانگین امتیازات Watchmen: Tales of the Black Freighter در IMDB: ۷/۱از نظر فنی انیمیشن قصه‌های کشتی سیاه یک اثر سینمایی بلند نیست، اما از نظر محتوا به اندازه‌ای ترسناک و دلهره‌آور است که نمی‌توان جایی در این فهرست را به آن اختصاص نداد.

قصه‌های کشتی سیاه محصول ذهن پیچیده نویسنده آلن مور است که با هنر دیو گیبونز به‌صورت کامیک بوک و به‌عنوان بخشی از داستان نگهبانان عرضه شد. درابتدا قرار بود این اثر به‌صورت یک لایو اکشن تولید شده و درکنار دیگر محصولات این مجموعه منتشر شود، اما درنهایت آن را به‌صورت اثری انیمیشنی تولید کردند و خوشبختانه نتیجه نهایی کار، فیلمی تحسین برانگیز به‌ویژه در سبک داستان سرایی است.داستان انیمیشن قصه‌های کشتی سیاه در مورد مردی است که از حمله مخوف دزدان دریای جان سالم به در برده و اکنون درتلاش است تاخود را به طریقی به ساحل رسانده و خانواده‌اش را از خطر حمله قریب‌الوقوع دزدان دریایی آگاه کند. او مجبور می‌شود برای رسیدن به ساحل از بدن‌های متورم خدمه کشته شده خود استفاده و در طول مسیر با مصائب مختلفی دست‌وپنجه نرم کند که همگی او از نظر ذهنی به مرز فروپاشی می‌رسانند.

باور کنید ترس ناشی از تماشای این انیمیشن، برای مدتی طولانی با شما خواهد ماند.  ۷- انیمیشن The Last Unicornانیمیشن آخرین تک‌شاخژانر: ماجراجویی، درامکارگردان: جولز باس، آرتور رنکینسال ساخت: ۱۹۸۲میانگین امتیازات The Last Unicorn در IMDB: ۷/۳نکته جالب در مورد موضوعات ترسناک این است که تقریبا می‌توان به کمک آن هر ژانر دیگری را تحت تأثیر قرار داد، ضمن آنکه محصول نهایی دقیقا به همان اندازه که انتظار داریم به خط روایی مورد نظرمان نزدیک است. فرقی نمی‌کند پای کمدی‌های ترسناک درمیان باشد یا هدف ارائه اثری اکشن یا فیلم علمی- تخیلی ترسناک درمیان باشد، به‌هرحال عامل ترس و وحشت همیشه به خوبی کار می‌کند.انیمیشن آخرین تک‌شاخ هم از این ویژگی بهره فراوانی برده است، اثری که بیش از ترسناک بودن، حال‌وهوایی خیال‌انگیز دارد. بااین‌حال این انیمیشن همچنان پس از گذشت سال‌ها هنوز هم به مدد عناصر ترسناک وجودی خود، فیلمی تأثیرگذار در این حوزه است.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

خود اسب تک‌شاخ سخنگو با آن چهره معصوم، جهانی از زیبایی را به تصویر می‌کشد. اما جادوگر شیطانی و جادوهای وهم آورش هم به اندازه‌ی کافی عامل ترس و وحشت را به این اثر اضافه کرده‌اند. درنهایت سفر قهرمان زیبا و پاک سرشت ما اگرچه مملو از وحشت‌های کوچک و بزرگ است، اما در خاتمه شیرینی پیروزی نهایی سایه این ترس را عقب می‌زند.۶- انیمیشن Corpse Brideانیمیشن عروس مردهژانر: درام، خانوادگیکارگردان: تیم برتونسال ساخت: ۲۰۰۵میانگین امتیازات Corpse Bride در IMDB: ۷/۳فقط تصور کنید واکنش عزیزان‌تان به ازدواج شما با یک زن مرده چگونه خواهد بود؟ عروس مرده دقیقا به همین مسئله توجه دارد، فیلمی با حضور استعدادهایی همچون جانی دپ و امیلی واتسون که صداپیشگی نقش‌های اصلی را برعهده دارند.شخصیت اصلی مردی جوان و خجالتی به نام ویکتور است که پس از سرگردان شدن در جنگل برای فرار از انجام مراسم تعهد ازدواج، ناگهان خود را دامادی از دنیای زیرین می‌بیند.

او تازه متوجه می‌شود که برای فرار از ازدواج با دختری زنده، مجبور است با عروسی مرده ازدواج کند و خب، برای این کار او باید فداکاری بزرگی هم انجام دهد. اگر عاشق آثار کارگردان معروف و محببو تیم برتون هستید، حتما از تماشای این انیمیشن هم لذت خواهید برد.۵- انیمیشن The Secret of NIMHانیمیشن راز نیمحژانر: درام، ماجراجوییکارگردان: دان بلاثسال ساخت: ۱۹۸۲میانگین امتیازات The Secret of NIMH در IMDB: ۷/۵وقتی پای انیمیشن‌هایی با حضور حیوانات سخنگو به میان می‌آید، همه ما رقص نور خورشید و درخشش رنگین کمان را به خاطر می‌آوریم. هرچند همیشه قرار نیست چشم‌اندازی سحرانگیز از سرزمین پریان در انتظار بینندگان باشد، دست کم انیمیشن راز نیمح بیانگر چنین حقیقتی است.

هر داستان انیمیشنی بالاخره جایی برای نمایش زشتی‌ها در نظر گرفته است، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها برای بیان این جنبه سیاه، مسیری تاریک‌تر را انتخاب می‌کنند و راز نیمح یکی از آن‌ها است. این اثر اقتباسی از رمان کودکانه رابرت اوبراین است، اما به تصویر درآوردن آن در دنیای انیمیشن، توأم با ساخت لحظات واقعا وحشتناکی بوده است.مخلوقات ترسناکی که بازماندگان یک سلسله آزمایش‌های علمی هستند، مسئولیت اصلی به وحشت انداختن بینندگان را برعهده دارند. البته تعجب آور نیست که برخی از آن‌ها همچون گربه یا موش شرور موجوداتی ترسناک باشند، مسئله عجیب این است که حتی متحدان قهرمان داستان هم موجوداتی وهم انگیز با طراحی شوم هستند که نمایش قدرت‌های‌شان به‌تنهایی خالق کابوس‌های قدرتمندی است.۴- انیمیشن Watership Downانیمیشن واترشیپ داون (تپه خرگوش‌ها)ژانر: ماجراجویی، درامکارگردان: مارتین رزن، جان هابلیسال ساخت: ۱۹۷۸میانگین امتیازات Watership Down در IMDB: ۷/۶انیمیشن واترشیپ داون اقتباسی بریتانیایی از رمان ریچارد آدامز است و داستان آن بازخوانی باکیفیت از شورشی است که در جامعه خرگوش‌ها رخ می‌دهد.

شورشی که خیلی زود از مسیر خارج شده و اوضاع تیره‌وتار می‌شود. جالب است که مسیر حرکت به سوی آزادی، حتی در دنیای این پشمالوها هم می‌تواند مملو از مشاجره و تصاویری ناراحت کننده باشد.۳- انیمیشن Scooby-Doo on Zombie Islandانیمیشن اسکوبی دو در جزیره زامبی‌هاژانر: ماجراجویی، کمدیکارگردان: جیم استنسترامسال ساخت: ۱۹۹۸میانگین امتیازات Scooby-Doo on Zombie Island در IMDB: ۷/۷اگر جزو علاقمندان مجموعه انیمیشنی اسکوبی دو باشید، حتما می‌دانید که بینندگان این سریال عادت دارند همیشه اسکوبی دو را در حال بررسی مسائل ماورالطبیعه ببینند که وقوع اکثر آن‌‌ها به‌سادگی زیر سر انسان‌هایی است که پشت نقاب‌ پنهان شده‌اند.اما در انیمیشن جزیره زامبی، مخاطبان با تهدیدی شوم‌تر از همیشه مواجه می‌شوند که این بار به شکل دزدان دریایی مرده در جزیره‌ای دورافتاده رخ نشان می‌دهد. این انیمیشن به‌دلیل لحن تیره‌تر از همیشه، زرق و برق و همچنین طرح داستانی جذابش مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

پس اگر در حالت عادی هم عاشق مجموعه اسکوبی دو هستید، مطمئنا از تماشای این انیمیشن هم لذت خواهید برد.۲- انیمیشن Coralineانیمیشن کورالینژانر: درام، خانوادگیکارگردان: هنری سلیکسال ساخت: ۲۰۰۹میانگین امتیازات Coraline در IMDB: ۷/۷با تماشای انیمیشن کورالین به‌راحتی می‌توان دید که چگونه یک نفر می‌تواند دنیای افسرده کننده‌ای که در آن زندگی می‌کند را به چالش بکشد. داستان این انیمیشن در مورد دختری به نام کورالین است که با احساساتی مشابه دست‌وپنجه نرم می‌کند. روزی او در خانه جدیدشان دری مخفی پیدا می‌کند که فرصتی برای زندگی کردن در دنیایی بهتر را در اختیارش قرار می‌دهد.

هرچند هیچ چیز آنگونه که به نظر می‌رسد نیست و این زندگی شاد، رویی دیگر هم دارد که قرار است زندگی کورالین را زیر و رو کند.۱- انیمیشن The Nightmare Before Christmasکابوس قبل از کریسمسژانر: خانوادگی، خیال‌انگیزکارگردان: هنری سلیکسال ساخت: ۱۹۹۳میانگین امتیازات The Nightmare Before Christmas در IMDB: ۷/۹جک اسکلینگتون یک موجود افسانه‌ای کامل و جالب توجه است. واقعیت این است که این شخصیت به‌لطف بازی شگفت‌انگیزش، به شکلی نمادین به یکی از عناصر شناخته شده دوران کودکی بسیاری از افراد تبدیل شده است. کابوس قبل از کریسمس بینندگان را با فضای دو شهر هالووین و شهر کریسمس آشنا می‌کند.

جک که ساکن شهر هالووین است، به‌صورت اتفاقی شهر کریسمس را پیدا می‌کند و در تلاش برای آوردن کریسمس به شهر خودش، خالق لحظات خنده‌دار زیادی می‌شود که بیننده را به خوبی سرگرم می‌کنند. این اثر سرگرم کننده همچنین جزو آثار انیمیشنی برتر ترسناک هم جای دارد. به‌هرحال وقتی پای هالووین درمیان است، قرار نیست همه چیز خیلی هم رنگارنگ و دلپذیر باشد و بالاخره ترس جایی آن گوشه و کنارها پنهان شده است.در پایان این مطلب نظر شما در مورد این آثار سرگرم کننده و ترسناک چیست؟ آیا شما هم به انیمیشن‌های ترسناک علاقه دارید؟ آیا آثار انیمیشنی ترسناک توان رقابت با لایو اکشن‌های ژانر وحشت را دارند؟ جای کدام انیمیشن را در این فهرست خالی می‌بینید؟ فراموش نکنید نظرات خود را در این رابطه با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید..

.


بازنشر از : آخرین خبر



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران